תת"ע 12332/08/16 – מדינת ישראל נגד באסם חליחל
בית משפט השלום לתעבורה בעכו |
|
תת"ע 12332-08-16 מדינת ישראל נ' חליחל
|
16 מאי 2019 |
1
|
||
לפני כבוד השופטת אסתר טפטה-גרדי |
||
בעניין: |
מדינת ישראל באמצעות עו"ד אורית מנדלוביץ'
|
|
|
|
המאשימה |
|
נגד
|
|
|
באסם חליחל באמצעות עו"ד שני דבש
|
|
|
|
הנאשם |
גזר דין |
1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה כשרישיון הנהיגה פקע וחלפו למעלה מ - 6 חודשים מיום פקיעתו, ונהיגה ברכב ללא ביטוח תקף.
2. בהתאם לעובדות כתב האישום, ביום 7.8.16, בסמוך לשעה 11:00, נהג הנאשם ברכב משא סגור, מסוג "איסוזו", מ.ר. 3677965, כשרישיון הנהיגה שלו פקע ביום 28.5.93 וללא פוליסת ביטוח תקפה.
2
3. המאשימה עתרה לעונש מאסר בפועל, הפעלת מאסר על תנאי, בן 10 חודשים, במצטבר, מאסר על תנאי ארוך ומרתיע, פסילה לתקופה של למעלה משנתיים, פסילה על תנאי, קנס והתחייבות כספית. הוטעם שהנאשם נוהג משנת 91', צבר לחובתו 37 הרשעות קודמות, ואינו מורשה לנהיגה משנת 93'. בעברו עבירות של נהיגה בפסילה ועבירות דומות, האחרונה, נהיגה בפסילה, כשרישיון הנהיגה פקע ביום 12.7.15, בגינה נדון למאסר, בדרך של עבודות שירות, לתקופה של 6 חודשים, פסילה ל-6 חודשים, ומאסר מותנה בן 10 חודשים, למשך 3 שנים, שהוא בר הפעלה בתיק זה. על אף זאת, בתוך פחות משנה, שב הנאשם ואחז בהגה, ללא שחידש את רישיונו. צוין שבנסיבות העניין, בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף למעלה מעשרים שנה, יש להטיל מאסר בפועל ואין מקום להארכת המאסר המותנה, ובית המשפט הופנה לפסיקה תומכת.
4. ההגנה ביקשה לאמץ את המלצת שירות המבחן ולחרוג ממתחם הענישה, משיקולי שיקום. לעניין תסקיר המבחן צוין שאין הלימה בין החלק העוסק בהערכת הסיכון להישנות העבירה והסיכוי לשיקום לבין המלצתו הסופית של התסקיר, עבודות של"צ, צו מבחן והארכת המאסר המותנה. צוין ששירות המבחן מעריך שהשתלבות הנאשם בהליך טיפולי, לצד עבודות של"צ, יכולה להביא לשינוי ברמת המוטיבציה של הנאשם, לחברו באופן כנה לתהליך ולסייע במזעור הסיכון להישנות בעתיד. צוין שלולא היה כשל בעבר בייצוג הנאשם, היה מקום, טרם מתן הודאה, לטעון להגנת הצורך, המקימה סייג לאחריות פלילית. זאת, היות שהנאשם נאלץ לנהוג ברכב, בעת האירוע, לאחר שפועל שהיה עמו, ואמור היה להסיעו, נטש את הנאשם ואת שני בניו, שהיו עמו, בכביש מהיר, ללא שוליים, בשל ויכוח על שכרו. בלית ברירה, ומתוך דאגה לילדיו, נהג הנאשם עד תחנת הדלק ושם עצרו אותו השוטרים. צוין שהנאשם הודה, חסך זמן שיפוטי ונטל אחריות על מעשיו. נטען שאין דומה מי שנוהג כשרישיונו פקע, עקב כך שהסתבך ולא הצליח לחדש את רישיונו, למי שנוהג בהיותו בלתי מורשה. בית המשפט הופנה לפסיקה תומכת.
לעניין נסיבותיו האישיות, צוין שהנאשם מפרנס 5 משפחות, ושליחתו למאסר, עלולה למוטטו כלכלית. הנאשם העיד בדיון שהוא מפרנס את משפחתו ואת אמו וזה עתה השיא את ביתו. לדבריו, במשך השבוע הוא עובד במרכז וחוזר לביתו בסופי שבוע.
ההגנה הציגה חוות דעת קרימינולוגית, מטעמה, לעניין הנאשם, הממליצה לאמץ את המלצת שירות המבחן.
עוד ביקשה ההגנה שהפסילה תחושב החל מיום 24.1.17.
5. מתסקיר המבחן, מיום 1.7.18, עולה שהנאשם, בן 48, נשוי ואב ל - 3 ילדים (בגילאי 17-22), מתגורר בסכ'נין, עובד ומספק שרותים לחברות באזור המרכז. צוין שהנאשם הביע חרטה על מעשיו אך לא ניכר שעשה זאת מתוך חיבור לחומרת התנהגותו ולסיכונים הטמונים בה אלא מחשש להשלכות המשפטיות. ההערכת שירות המבחן היא שקיים סיכון גבוה להישנות עבירה בעתיד. עם זאת, הביע הנאשם מוטיבציה להשתלב בהליך טיפולי בתחום התעבורה, מחשש למיצוי הדין עמו. הומלץ על העמדתו בצו מבחן לתקופה של שנה, שילובו בתכנית טיפולית ייעודית לעבורי חוק בתחום התעבורה ועל צו של"צ בהיקף של 250 שעות. צוין שענישה זו יכולה להביא לשינוי ברמת המוטיבציה של הנאשם ולמזעור הסיכון להישנות העבירה בעתיד.
3
חומרת העבירה, הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה ומידת הפגיעה בו
6. נהיגה כשרישיון הנהיגה פקע למעלה מעשור, היא עבירה חמורה המשקפת לצד זלזול בחוק, אף סכנה ממשית לשלום הציבור. כשירותו של נהג לנהוג לאחר זמן כה רב מוטלת בספק. לשם חידוש הרישיון על הנאשם לעבור מבחן מעשי ועיוני, נוכח הזמן הרב שחלף. (ראותת"ע (ת"א) 908-05-11 מדינת ישראל נ' רג'ואן, (מיום 23.1.12)).
ככל שמתארך משך הזמן שחלף מאז פקיעת הרישיון ועד למועד הנהיגה, הולכת ומטשטשת ההבחנה שבין נהיגה בזמן פקיעה לנהיגה בהעדר רישיון נהיגה (ראו תתע (י-ם) 4310-07-10 מדינת ישראל נ' פריג' אבו עצא).
נהיגה כשרישיון הנהיגה פקע משך זמן כה רב, כשהיא אינה מבוטחת, פוגעת גם בחברה, שכן האחריות לפיצוי בגין נזקי תאונת דרכים ובכלל זה הפיצוי בגין נזקי גוף, יכול שהסתכם בסכומים גבוהים מאוד, ויוטל על כתפי הציבור (ראו נב (ת"א) 3461-06-15 מדינת ישראל נ' דורון ארביב (18.10.15)).
מדיניות הענישה
7.
בעפ"ת 38367-02-12(ב"ש) ציין
בית המשפט שבעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף מתחם הענישה נע בין מאסר
מותנה בנסיבות קלות, עד מאסר בפועל בן שנה, כאשר עסקינן ברצידיביסט. הנאשם שם
נהג כשרישיון הנהיגה פקע זה 21 שנים, עברו התעבורתי היה מכביד, ונשא מאסר בגין
נהיגה בפסילה. הוגשו בעניינו ארבעה תסקירים שהמליצו על צו של"צ. בית המשפט
המחוזי מצא לחרוג ממתחם הענישה, בנסיבות של שיקום מוצלח, הוטלו צו של"צ,
בהיקף 300 שעות, פסילה בת שנתיים ו
8. ברע"פ 1973/13 אסד חסן נ' מ.י., בעבירה של נהיגה כשרישיון הנהיגה פקע כעשור, כשעברו התעבורתי מכביד, ומדובר בנהיגה חוזרת ונשנית, משך שנים רבות, ללא רישיון, אשר תוקפו פג בשנת 2001, אימץ כבוד השופט א' שוהם עונש מאסר של 45 ימים, קנס בסך 1,500 ₪, פסילה לשנה, פסילה על תנאי, בת חודשיים, למשך 3 שנים, ו - 5 חודשי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים.
4
9. בתת"ע (פ"ת) 1752-04-14 מדינת ישראל נ' גרמה, (12.3.15) הורשע נאשם בעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, שפקע 24 שנים קודם לנהיגתו, ובנהיגה ללא ביטוח תקף. בית המשפט מיקם את הנאשם ברף הנמוך של מתחם הענישה וקבע שהיות ומשנת 2009 לא נרשמו לחובתו עבירות תעבורה, נוכח מצבו הבריאותי הקשה וכיון שממועד פקיעת רישיונו (1990) בצע 4 עבירות נהיגה, יש להטיל עליו 10 חודשי מאסר על תנאי, 12 חודשי פסילה בפועל, 12 חודשי פסילה על תנאי וקנס בסך 1500 ₪.
10. בעפ"ת (ב"ש) 13767-06-15 אבו קרעאן נ' מדינת ישראל, (6.7.15) הורשע הנאשם בשתי עבירות של נהיגה כשרישיון הנהיגה פקע 7 שנים קודם לכן, ובנהיגה במהירות מופרזת. לנאשם 53 הרשעות קודמות, לרבות, נהיגה ללא רישיון נהיגה ונהיגה בפסילה ורישום פלילי. נגזרו עליו 11 חודשי מאסר בפועל, תוך שהופעל מאסר מותנה של 6 חודשים במצטבר, 36 חודשי פסילה בפועל והופעלו 4 חודשי פסילה על תנאי במצטבר. כמו-כן, חולטה התחייבות כספית וקנס בסך 2,000 ₪. ערעור הנאשם התקבל ונקבע שהגם שהעונש מצוי במתחם הענישה ההולם היות ובגזר הדין הקודם הושתו על הנאשם 5 חודשי מאסר בפועל בלבד, אין לגזור עליו כפול מזה ויש להחמיר העונש באופן הדרגתי. תקופת המאסר הופחתה ל- 9 חודשי מאסר בפועל ועונש המאסר המותנה הופעל, חלקו בחופף וחלקו במצטבר. סה"כ הושתו על הנאשם 13 חודשי מאסר בפועל. יתר רכיבי העונש נותרו ללא שינוי.
11. בפ"ל 4315-06-17 מדינת ישראל נ' ח'וויס (17.1.18) - במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף, נהיגה בקלות ראש, התנהגות הגורמת נזק, אי ציות לרמזור אדום, אי ציות להוראות שוטר, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, אי מסירת פרטים, אי הודעה על תאונה ונהיגה ברכב ללא בטוח, נדון הנאשם לפסילה לצמיתות, מאסר מותנה בן 4 חודשים, של"צ בהיקף של 200 שעות וקנס. כב' השופטת ש' זוכוביצקי אורי ציינה כי "אמנם מדובר בהסדר החורג לקולא ממתחם הענישה", עם זאת, הנאשם נפסל לצמיתות, ונסיבותיו האישיות מיוחדות.
12. מתחם הענישה כשהרישיון פקע משך שנים רבות (למעלה מעשור) וכשלנאשם עבר תעבורתי, הכולל הרשעות בעבירות זהות, נע בין מאסר על דרך של עבודות שירות ועד מאסר בפועל של כשנה, לעיתים אף יותר מכך, ופסילה הנעה משנה עד 3 שנים, לצד רכיבי ענישה נוספים. והכל בהתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם, בעברו התעבורתי ובנסיבות ביצוע העבירה.
הפסיקה אליה הפנתה המאשימה
13. רע"פ 1973-13 אסד חסן נ' מדינת ישראל (24.3.13), בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה, אשר תוקפו פג בשנת 2001, כשבעברו 14 הרשעות קודמות, ביניהן, עבירות דומות, בית המשפט העליון דחה בר"ע שהוגשה על החלטת בית המשפט המחוזי, אשר הפחית את רכיב הפסילה בלבד ל - 12 חודשים מ - 24 חודשים, והותיר את יתר רכיבי גזר הדין על כנם - 45 ימי מאסר בפועל, קנס בסך 1,500 ש"ח, פסילה על תנאי לתקופה של 4 חודשים, למשך 3 שנים, ו-5 חודשי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים.
5
14. עפת (ב"ש) 3750-05-13 פאוזי אבו עראר נ' מדינת ישראל (24.6.13) - המערער הורשע בנהיגה כשרישיון הנהיגה פקע בשנת 99'. בעברו הורשע 6 פעמים בעבירה דומה, הסדיר את רישיון הנהיגה ותסקיר המבחן היה חיובי. הושתו עליו 9 חודשי פסילת רישיון נהיגה, פסילה על תנאי, קנס, מאסר מותנה וצו של"צ. הערעור על העונש נדחה.
הפסיקה אליה הפנתה ההגנה
15. פ"ל 7907-07-13 מדינת ישראל נ' אוחיון (עציר) (2.6.14) - הנאשם הורשע בנהיגה בזמן פסילה, ללא רישיון נהיגה תקף (פקע בשנת 80'), וללא ביטוח תקף, כשלחובתו מאסר מותנה בר הפעלה. עברו התעבורתי והפלילי מכביד, וכולל עבירות דומות של נהיגה ללא רישיון נהיגה. רישיונו הותלה בשל קנסות. הנאשם שהה במעצר בית מלא ו-7 ימים מאחורי סורג ובריח. הנאשם מתקיים מקצבת נכות של הביטוח לאומי בשעור 100% וקיבל צו כינוס. בשנת 2000 איבד את בתו, אחותו ואחיינו בתאונת דרכים, אשתו עברה אירוע מוחי, ובתו סובלת מנכות נפשית. שרות המבחן המליץ על הארכת המאסר המותנה ושל"צ. בית המשפט קבע, בהתבסס על המלצת שירות המבחן, שפוטנציאל השיקום גבוה ובעשור האחרון נמנע מהסתבכות בפלילים, וקבע שיש לסטות ממתחם הענישה, והטיל קנס בסך 1,500 ₪, הארכת מאסר מותנה למשך שנתיים נוספות, צו של"צ, בהיקף של 250 שעות, צו מבחן למשך שנה, פסילה ל-7 חודשים והפעלת פסילה על תנאי, בת 10 חודשים, מחציתה בחופף, ומחציתה במצטבר, כך שהנאשם יפסל ל-12 חודשים.
16. ת"ד 9673-03-11 מדינת ישראל נ' עמוס (2.11.14) - הנאשם הורשע בנהיגה בחוסר זהירות, התנהגות הגורמת נזק, גרימת חבלות של ממש, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה וללא תעודת ביטוח תקפה. לחובתו הרשעות קודמות בפלילים ובתעבורה ונשא מאסרים חוזרים לתקופות ממושכות ומאז ביצוע העבירות לא נרשמה עבירה נוספת בפלילים. שירות המבחן התייחס למצבו הרפואי והנפשי ולמחלה ממנה סובל, נסיבות חייו הקשות, ורצונו הכן לשינוי, והמליץ על צו מבחן לשנתיים, הליך טיפולי והארכת מאסר מותנה. בית המשפט העדיף את הפן השיקומי ונגזרו עליו קנס בסך 3,000 ₪, הארכת מאסר מותנה, בן 5 חודשים, לשנתיים נוספות, צו מבחן לשנתיים ופסילה בת 24 חודשים.
6
17. פ"ל 3097-01-12 מדינת ישראל נ' נגאר (17.6.14) - הנאשם הורשע בנהיגה בזמן פסילה, ללא רשיון נהיגה תקף (פקע ב-2004), ללא ביטוח תקף, ואי ציות להוראות שוטר. זו הפעם החמישית בה נתפס נוהג בפסילה. שירות המבחן עמד על נסיבותיו האישיות הקשות של הנאשם, מטפל באחיו שהיה מעורב בתאונה, נשא מאסר בן 12 חודשים, במסגרת תיק תעבורה, נטילת האחריות, והיותו מצוי בהליך שיקום. הומלץ על צו של"צ, בהיקף של 140 שעות, הארכת מאסר מותנה וצו מבחן לשנה. בית המשפט פסק שדווקא המשך הליך השיקום בו מצוי הנאשם יביא לשינוי בהתנהגותו, והרחקתו ממעגל העבריינות, והעדיף שיקולי שיקום על פני מיצוי הדין עמו. נגזרו עליו קנס בסך 8,000 ₪, פסילה למשך 10 שנים, פסילה למשך 5 חודשים, על תנאי, למשך 3 שנים, חתימה על התחייבות כספית בסך 20,000 ₪, הארכת המאסר המותנה למשך שנתיים, צו של"צ בהיקף של 140 שעות וצו מבחן לשנה.
18. פ"ל 4435-03-11 מדינת ישראל נ' אליאס (עציר) (15.10.12) - הנאשם הורשע בעבירות של נהיגה בפסילה וללא רישיון נהיגה תקף. שני מאסרים על תנאי ברי הפעלה תלויים כנגדו. נתפס בפעם השלישית כשהוא נוהג בפסילה, והעבירות הקודמות בוצעו בשנים 2003-2004. אי חידוש הרישיון נבע ממצב כלכלי. הנאשם הביע חרטה ונסיעתו באה על רקע דאגה למצבה של אשתו ההרה. הנאשם אב לילדה בת שנה, שנולדה עם מום בפה שמצדיק טיפולים רבים, עבר תהליך שיקום מוצלח, לאחר שסיים נשיאת מאסר בפרשה אחרת ומנהל אורח חיים יציב. המלצת שירות המבחן הייתה להמנע ממאסר. בית המשפט התרשם ששליחתו למאסר תביא להתמוטטות משפחתו ולקריסת הליך השיקום. על הנאשם נגזרו פסילה בת 4 שנים, צו של"צ בהיקף של 180 שעות, צו מבחן לשנה, חתימה על התחייבות כספית בסך 15,000 ₪ והארכת שני מאסרים מותנים, למשך שנתיים נוספות.
19. פ"ל 7603-12-14 מדינת ישראל נ' שור (14.5.15) - בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, ללא ביטוח ואי ציות לתמרור עצור וזכות קדימה. פסילתו נבעה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה בקלות ראש, סטיה מנתיב נסיעה והתנהגות הגורמת נזק. הנאשם הביע חרטה על מעשיו ולקח אחריות. בעברו הרשעות תעבורה נוספות. הרקע לביצוע העבירות, אם בת זוגו חלתה בסרטן ונזקקה לטיפולים רפואיים והנאשם נסע אליה היות שחשה ברע. ביטא נכונות להשתלב בהליך טיפולי. שירות המבחן התרשם שהדבר יפחית השנות עבירה דומה בעתיד ושלמאסר בפועל עלולות להיות השלכות קשות על משפחתו ועתידו. על הנאשם נגזרו הארכת מאסר מותנה, בן 8 חודשים, בשנתיים נוספות, פסילה לתקופה של 36 חודשים, קנס בסך 2,000 ₪, צו מבחן לשנה, וצו של"צ בהיקף של 300 שעות, הפעלת התחייבות כספית על סך 5,000 ₪, והתחייבות כספית בסך 10,000 ₪.
הענישה הראויה במקרה שלפני
20. אין ספק שבענייננו מדובר בנסיבות חמורות. הנאשם נהג ברכב משא, כשהוא אינו כשיר לנהיגה, לאחר שרישיונו פקע מזה כ - 23 שנה, וכשאין בידו תעודת ביטוח תקפה. ההגנה ציינה שבארוע, נהג הנאשם, בלית ברירה.
21. לחובת הנאשם, הנוהג משנת 91', 37 הרשעות קודמות, לרבות 5 עבירות בגין נהיגה בפסילה, ועבירות של נהיגה כשרישיון הנהיגה פקע. הרשעתו האחרונה היא משנת 2015, בגין נהיגה בפסילה ורישיון נהיגה שפקע, בעטייה נדון למאסר בפועל למשך חצי שנה, בדרך של עבודות שירות, מאסר מותנה בן 10 חודשים למשך 3 שנים, בר הפעלה בתיק זה, ופסילה לתקופה של 6 חודשים. מרישום המבד"ים עולה שכנגד הנאשם עומד ותלוי כתב אישום נוסף בגין רישיון נהיגה שפקע, מיום 25.2.18.
7
זאת ועוד, לנאשם רישום פלילי הכולל 7 הרשעות קודמות, ביניהן, ביצוע עבודות ללא היתר (משנת 2013), הדחה בחקירה, ידיעות כוזבות, ועוד. הרשעתו האחרונה בפלילים היא משנת 2013 ומאז לא נרשמו לחובתו עבירות נוספות.
22. ההגנה הציגה פסיקה ענפה, בה, במקרים בהם דובר בנהיגה בפסילה ובעבירות חמורות נוספות, כשהעבר התעבורתי מכביד, העדיף בית המשפט לחרוג ממתחם הענישה, משיקולי שיקום.
בענייננו, קיים מאסר מותנה בר הפעלה בן 10 חודשים, והכלל הוא שיש לצוות על הפעלתו. עם זאת, בית המשפט רשאי, משיקולי שיקום, להורות על הארכת תקופת התנאי, או חידושה, אם שוכנע שבנסיבות העניין לא יהא צודק להפעילו.
23. תסקיר המבחן, מחד גיסא, מצביע על סיכון גבוה להישנות העבירה. אולם, מאידך גיסא, מציין שהשתלבות הנאשם בהליך טיפולי, לצד צו של"צ, צו מבחן, והארכת מאסר מותנה, יכולה להביא לשינוי ברמת המוטיבציה ולסייע במזעור הסיכון להישנות עבירה בעתיד.
המלצת שירות המבחן אמנם אינה מחייבת את בית המשפט, אולם, לעיתים, שיקולי השיקום הולמים את האינטרס הציבורי.
מהתסקיר עולה שהנאשם מצליח לרוב לנהל אורח חיים נורמטיבי ללא קיומם של דפוסים עבריניים, עובד ומפרנס את בני משפחתו. בתסקיר צוין שעמדתו של הנאשם, בתסקיר זה, הייתה שונה מהעמדה שהציג בעבר, במסגרת תסקיר קודם, כאשר שם ביטא חוסר חיבור לטיפול. כיום, צוין, נוכח שינוי שחל בתפיסתו, מבטא הנאשם נכונות להשתלב בטפול.
אמנם הנאשם כבר נשא מאסר בעבודות שירות, וחזר ונהג כשרישיונו פקע. אולם מהתסקיר ניכר שכעת בשלה העת להליך שיקום והנאשם מעוניין לשנות את דרכיו. שליחתו למאסר לתקופה של 10 חודשים כעת, עלולה לגדוע אפשרות זו.
24. זאת ועוד, הנאשם הודה, חסך זמן שיפוטי ונטל אחריות על מעשיו.לנאשם, צוין, עסק המפרנס מספר משפחות ושליחתו למאסר, תביא בהכרח לתוצאות כלכליות קשות עבורן.
25. בנסיבות אלה, על אף עברו התעבורתי המכביד, והמאסר המותנה העומד ותלוי נגדו, ובשים לב לכך שאין מדובר במי שאינו מורשה לנהיגה כלל אלא במי שפקע רישיונו לפני שנים, ועד היום לא הצליח להסדירו, מצאתי שיש לאפשר לנאשם למצות דרך זו, של שיקום.
8
26. מנגד, ונוכח השיקולים המצדיקים להמנע במקרה זה מהפעלת המאסר המותנה, יש להקפיד ביתר רכיבי הענישה, על מנת שהנאשם לא ישוב לבצע את אותן העבירות. על כן על הענישה לכלול רכיב של פסילה ארוכה שתרחיק את הנאשם מהכביש למספר שנים, לצד צו של"צ, וצו מבחן, שיבטיחו מעקב אחר שיקומו של הנאשם, השתלבותו בהליך טיפולי ייעודי בתחום התעבורה והפחתת הסיכון להשנות העבירות.
27. נוכח האמור החלטתי, אפוא, לתת לנאשם הזדמנות לשיקום ולשינוי דפוסי התנהגותו ואורחותיו בכביש.
לפיכך, אני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:
1. 300 שעות של"צ, במסגרת היכל הספורט "בית מכבי" בראשון לציון, בתפקיד אחזקה שוטפת. הפיקוח על עבודתו יבוצע על ידי שרות המבחן. הנאשם מוזהר שאם לא יעמוד בתנאי השירות, ייאלץ בית המשפט להפקיע את השל"צ ולגזור את דינו מחדש. הנאשם יתייצב בהתאם לזימון של שירות המבחן.
2. אני מורה על הארכת עונש המאסר, בן של 10 חודשים, כפי שנפסק על תנאי, בתיק שמספרו: 7748-04-15 ביום 12.7.15, לתקופה של שנתיים נוספות.
3. אני פוסלת את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 36חודשים. מתקופת הפסילה תנוכה התקופה שבה היה פסול הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים. הפסילה ממשיכה.
4.
אני פוסלת את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 4 חודשים, וזאת על
תנאי למשך שנתיים לבל יעבור עבירה בה הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת
הראשונה או בתוספת השניה ל
5. קנס בסך 3,000 ₪. הקנס ישולם ב- 3 תשלומים חודשיים ורצופים. התשלום הראשון החל מיום 1.7.19.
6. צו מבחן לתקופה של שנתיים.
הנאשם מוזהר שעליו להישמע להוראות קצין המבחן.
7. הנאשם יחתום על התחייבות כספית על סך 10,000 ₪ להמנע מלבצע עבירות בהן הורשע בתיק זה, וזאת למשך שנתיים מהיום.
9
הנאשם יחתום על ההתחייבות בתוך עשרה ימים, ואם לא יעשה כן ייאסר למשך שבעה ימים.
העתק מגזר הדין יועבר לשירות המבחן.
הודעה לנוכחים הזכות לערער על גזר הדין תוך 45 יום.
ניתן היום, י"א אייר תשע"ט, 16 מאי 2019, במעמד הנוכחים
