ת"פ 39443/11/10 – מדינת ישראל נגד מ.ש. מגה שירותי אחזקה וייזום בע"מ,וסים ברהום
בית דין אזורי לעבודה בירושלים |
|
ת"פ 39443-11-10 מדינת ישראל נ' מ.ש. מגה שירותי אחזקה וייזום בע"מ ואח'
|
|
1
בפני |
כבוד השופטת שרה שדיאור
|
|
בעניין: |
מדינת ישראל
|
|
|
|
המאשימה |
|
נגד
|
|
|
1. מ.ש. מגה שירותי אחזקה וייזום בע"מ 2. וסים ברהום
|
|
|
|
הנאשמים |
גזר דין |
1. הנאשמת הורשעה בעבירות של עיסוק במתן שירותי כוח אדם, מבלי
שקיבלה רישיון לכך, בניגוד לסעיפים
2. בהתאם להכרעת הדין, ביום 29.12.07 נכרת בין הנאשמת לבין רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ (להלן: "החברה") הסכם לאספקת כוח אדם מטעמה לחברה, שתוקפו לשנת 2008. במהלך החודשים מאי, יוני ויולי בשנת 2008, הנאשמת העסיקה עשרה עובדים ששמותיהם מצוינים בכתב האישום ואלו הושמו על ידה לעבודה בסניף החברה הממוקם באזור התעשייה שילת, במסגרת מתן שירותי קבלן כוח אדם, וזאת ללא רישיון.
2
3. בתאריך 2.8.15 נקבע כי בהתאם לפסיקה, לא ניתן להטיל על תאגיד צו מבחן, ומשכך נדחתה בקשת הנאשמת לאי הרשעתה בדין.
4. כלפי הנאשם 2 בוטלה ההרשעה וניתן צו מבחן בהחלטה נפרדת .
5. ב"כ המאשימה טען כי ב
6. ב"כ הנאשמים טען כי מדובר באירוע אחד, וכי מדובר במקרה גבולי ופרט את נסיבותיו המיוחדות של תיק זה. לטענתו, רמי לוי שהנה חברה ציבורית חתמה על ההסכם עם הנאשמים, ראתה בהסכם כחוקי ולא הועמדה בגינו לדין. משנת 2007 הנאשמת עמדה בכל הדרישות והכללים. הסנגור טען כי לנאשמת אין הרשעות קודמות, בשנת 2014 היתה ביקורת אחת, בגינה ניתנה התראה, אולם לא הוטלו קנסות ולא הוגש כתב אישום ומעבר למקרה דנן, לא בוצעו עבירות נוספות. הסנגור טען כי תיקון 113 אינו חל בנידון כיוון שהעבירה בוצעה לפני כניסת התיקון לתוקף. הסנגור הוסיף כי העבירות בוצעו ללא כוונת מכוון לעקוף משהו, או לעשות תחזוקה ללא רישיון וכי מיד כשהתברר כי ישנה בעיה, נרתמו הנאשמים לקבלת הרישיון ופעלו לאלתר ובתום לב.
מתחם העונש ההולם:
1. ביום 10.1.12 פורסם תיקון מס' 113
ל
2. הכרעת הדין בתיק דנן ניתנה ביום 27.1.15 ועל כן, הוראותיו רלוונטיות לענייננו.
3. בהתאם לתיקון 113, סעיף
4. בהתאם לסעיף
7. במסגרת מתחם הענישה התחשבתי באכיפת ה
3
8. בהתאם לסעיפים
"2 (א) לא יעסוק אדם כקבלן כוח אדם אלא אם כן הוא בעל רשיון לכך מאת השר ועל פי תנאי הרישיון.
...
20 (ב) העובר על הוראות סעיף 2(א) או 10(א) או (א1), דינו - מאסר ששה חודשים."
9. סעיף
" 61. (א) על
אף האמור בכל חוק, מקום שהוסמך בית המשפט ב
(1) אם קבוע לעבירה עונש מאסר עד ששה חדשים או קנס בלבד, או קנס שלא נקבע לו סכום - קנס עד 14,400 שקלים חדשים;
10. בהתאם להוראות שלעיל, הקנס בגין עבירה של עיסוק כקבלן כוח אדם ללא רישיון ביחס לכל עובד הוא בסך של 14,400 ₪. היות שעסקינן בהעסקת 10 עובדים, הקנס המקסימלי הנו 144,000 ₪.
11. בהתאם לסעיף
12. נתתי דעתי לתקופה הקצרה בה עסקינן, קרי: 3 חודשים, ולהסרת המחדל על ידי הנתבעת, כך שקיום החברה פועלת ברישיון.
13. זאת ועוד, כמפורט בהכרעת הדין, נסיבות ביצוע העבירות, הנן מן הרף הנמוך.
14. נוכח כל האמור לעיל, מתחם העונש ההולם לעבירות דנן, בנסיבותיהן, הנו קנס שבין 14,400 ₪ לבין 144,000 ₪.
העונש המתאים לנאשמת:
15. בהתאם לסעיף
16. אתחשב בחלוף הזמן, משנת 2008 בהן בוצעו העבירות ועד היום.
17. ב"כ המאשימה הגיש גיליון הרשעות קודמות של הנאשמת (מ/7) וממנו עולה כי מלבד תיק זה, אין לחובת הנאשמת הרשעות נוספות.
4
18. לא הובאו בפני בית הדין במסגרת הטיעונים לעונש טענות נוספות בדבר נסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה (כמפורט בסעיף 40 י"א) ובכללן: פגיעת העונש על הנאשמת, הנזקים שנגרמו לה מביצוע העבירה וההרשעה ובכלל זה נזקים כלכליים. על כן אלו לא הובאו בחשבון בשיקולי העונש.
19. נוכח כל האמור בהתחשב בכל השיקולים שמניתי לעיל ובהתחשב במדיניות הענישה בנסיבות כגון אלו, מצאתי כי מוצדק להטיל על הנאשמת קנס בשיעור הנמוך מהרף העליון שלעיל, ולהשית על הנאשמת קנס בשיעור של 20% מהקנס המרבי, בסך 28,800 ₪.
סוף דבר:
20. על נאשמת יושת קנס בסך 28,800 ₪ בגין ההרשעה בעבירה של עיסוק כקבלן כוח אדם ללא רישיון, אשר ישולם ב-4 תשלומים חודשיים ושווים החל מתאריך 1.4.16.
21. 5129371כמו כן, הנני מחייבת את הנאשמת לחתום על כתב התחייבות תוך
21 יום, ולהימנע מהעבירות בהן הורשעה לפי
22. מי שמוסמך מטעם הנאשמת יחתום על ההתחייבויות כאמור, תוך 21 יום ממתן גזר הדין.
ניתן היום, י"ב אדר ב' תשע"ו, 22 מרץ 2016, במעמד הנוכחים.
