ת"ד 7624/09/14 – מדינת ישראל נגד גיא גרין
בית משפט השלום לתעבורה בחיפה |
||
ת"ד 7624-09-14 מדינת ישראל נ' גרין
|
|
20 ינואר 2016 |
1
|
לפני כבוד השופט שלמה בנג'ו |
|
|
המאשימה |
מדינת ישראל
|
||
נגד
|
|||
הנאשם |
גיא גרין
|
||
נוכחים:
ב"כ המאשימה: עו"ד שרון מרקוביץ'
ב"כ הנאשם: עו"ד רפאת אסדי
הנאשם: אין הופעה
[פרוטוקול הושמט]
פסק דין
מתיר לנאשם לחזור בו מכפירתו.
על יסוד הודאת הנאשם, אני מרשיע אותו בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום המתוקן.
הצדדים הגיעו להסדר טיעון הכולל מרכיבים עונשיים ומבקשים שביהמ"ש יכבד את ההסדר.
על פי הסכמת הצדדים, התביעה עותרת לפסילתו של הנאשם ואילו הסניגור מבקש מבית המשפט להימנע מכך. התובע גורס, כי על אף שהעבירה העיקרית שיוחסה לנאשם, הייתה נהיגה רשלנית וזו נמחקה והוחלפה בנהיגה בחוסר זהירות, עדיין, לאור הנסיבות, ובשים לב לכך שהנאשם לא ציית לתמרור 301, וגרם לתאונה, יש לפסול אותו מנהיגה. מאידך, הסניגור טוען כי תיקונו של כתב האישום הוא מהותי, ומשהמדינה הסכימה למחוק עבירה של נהיגה ברשלנות, והסתפקה בהאשמת הנאשם בעבירה של נהיגה בחוסר זהירות, אין לפסול את הנאשם מנהיגה, כמו כן, הדגיש הסניגור את נסיבותיו האישיות של הנאשם ,וטען, כי באם ייפסל, הוא עלול לאבד את מקום עבודתו.
2
לפי העובדות בהן הודה הנאשם, בתאריך 2.12.13 סמוך לשעה 13:20, הוא נהג ברכב פרטי, מכיוון היציאה מתחנת דלק סונול בכביש 672. באותה עת, הגיע רכב משא סגור, בכביש 672, לכיוון יוקנעם, בכיוון נסיעת הנאשם מוצב תמרור 301, המחייב אותו לתת זכות קדימה לתנועה בדרך החוצה לפניו, אולם הנאשם נהג את רכבו בחוסר זהירות, לא ציית להוראות התמרור, נכנס לצומת, חסם את דרכו של רכב המשא, שהגיע משמאלו. כתוצאה מכך, פגע רכב המשא, ברכב הנאשם בדופן השמאלי של הרכב, סטה ימינה לכיוון תחנת דלק סונול, פגע בתעלת בטון, ושם נעצר. כתוצאה מהתאונה, ניזוקו שני כלי הרכב המעורבים, ונחבלו בגופם, הנהג המעורב, נוסעת ברכבו, שנזקקו לטיפול רפואי בבית החולים.
מעשיו של הנאשם, פגעו וסיכנו את שלום יתר המשתמשים בדרך. אי ציות לתמרורים בכבישים, במיוחד בצמתים מסוג זה, עלולה להוביל, ולדאבון הלב, אכן מובילה, להתרחשותן של תאונות דרכים. בית המשפט מחויב, בהגנת הציבור, ולהילחם מלחמת חורמה בתאונת הדרכים, על דרך של הטלת עונשים ראויים.
טווח הענישה הנוהג בעבירות אלה, בנסיבות דומות, נע בין פסילה על תנאי ועד לפסילה בפועל, של 6 חודשים. לצד עונשים אלה, מטילים בתי המשפט, פסילה על תנאי וקנס.
נסיבות התאונה מפורטות היטב בעובדות כתב האישום בהן הודה הנאשם, ומלמדות על הפגנת חוסר זהירות רבתי מצד הנאשם, שעה שנכנס לצומת, לא ציית להוראות התמרור שחייב אותו לתת זכות קדימה, לרכב המעורב שהגיע משמאלו, ושלו נתונה זכות הקדימה בצומת, וכתוצאה מכך, גרם בחוסר זהירותו, לתאונה.
דרגת חוסר הזהירות שהפגין הנאשם, גבוהה למדי, והגם שכתב האישום תוקן לעבירה של נהיגה ברשלנות, אין בכך כדי להפחית, מדרגת אשמו של הנאשם ואחריותו הרבה, להתרחשותה של התאונה.
גם תוצאות התאונה, מעידות על דרגה בינונית של אשם מצד הנאשם. רכבו של המעורב בתאונה, פגע בדופן השמאלי קדמי של רכב הנאשם, סטה ימינה, לכיוון תחנת דלק, ופגע בתעלת בטון, שם נעצר. כתוצאה מהתאונה, ניזוקו שני כלי הרכב המעורבים, ונזקקו לטיפול רפואי, שניים מהמעורבים בתאונה.
הנאשם יליד 1984, נוהג משנת 2003, צבר לחובתו 2 הרשעות קודמות. האחרונה שבהן משנת 2014, בגין נהיגה במהירות מופרזת. הרשעה קודמת היא משנת 2008, בגין נהיגה בשכרות.
3
בנסיבות מצטברות אלה, העונש המתאים לנאשם, הוא עונש של פסילה בפועל, לצד פסילה על תנאי, וקנס.
בבחירת העונש בתוך המתחם, יש לקחת בחשבון גם את נסיבותיו האישיות של הנאשם, העובדה כי עברו התעבורתי אינו עבר מכביד, הנזק שנגרם הוא נזק יחסית קל, העובדה כי שלילה עלולה לפגוע במטה לחמו, וכן, העובדה, שהמשטרה עצמה, לא מצאה לפסול אותו מנהלית, עם התרחשות התאונה (דבר זה נבע, כנראה, בשל עברו התעבורתי שכאמור אינו מכביד).
אשר על כן, לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים הצריכים לעניין, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:
45 ימי פסילה בפועל.
הפסילה תיכנס לתוקף החל מיום 20.3.16 שעה 09:00, שאז יפקיד הנאשם את רישיון הנהיגה בתיק ביהמ"ש. מובהר לנאשם, כי גם אם לא יפקיד את רישיון הנהיגה, הוא פסול מנהיגה מאותו מועד, אך הפסילה תימנה רק משעה שיבצע את ההפקדה בתיק ביהמ"ש.
3 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים.
קנס בסך 1,500₪ או 15 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-5 תשלומים שווים, פיגור יעמיד את מלא הקנס לפרעון מיידי ויפעיל את עונש המאסר שלצידו.
זכות ערעור לביהמ"ש מחוזי בחיפה תוך 45 יום מהיום.
ניתן והודע היום י' שבט תשע"ו, 20/01/2016 במעמד הנוכחים.
|
שלמה בנג'ו , שופט |
4
