ת"ד 10357/01/16 – מדינת ישראל נגד נדב אסור- נוכח
בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע |
|
|
|
ת"ד 10357-01-16 מדינת ישראל נ' אסור
תיק חיצוני: 160805/2015 |
1
בפני |
כב' סגן הנשיאה, השופט אלון אופיר
|
|
מאשימה |
מדינת ישראל
|
|
נגד
|
||
נאשמים |
נדב אסור- נוכח
|
|
גזר דין |
הנאשם הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות תנועה הכוללות חציית צומת כאשר בכיוון נסיעתו דלק אור אדום ברמזור וגרימת תאונה בה נגרמו למעורבים חבלות של ממש כמתואר בעובדה 5 של כתב האישום.
ב"כ המדינה טען לענישה הכוללת רכיב של מאסר וביחס לפסילת רישיון הנהיגה, פסילה אשר מתחילה במתחם פסילה של 3 חודשים ומגיע עד למספר שנות פסילה.
ב"כ המדינה ציין בטיעוניו את ניסיונות התביעה לאפשר את הגעת הנפגעים בתאונה לבית המשפט, וכן תאר את חבלות הנפגעת המרכזית שנחבלה קשות בגבה מה שגרר 12% נכות לגביה (כתוצאה משבר בחולייה בגב).
במסגרת טיעוניה הגישה המדינה את עברו התעבורתי של הנאשם הכולל משנת 2001 מספר קטן של עבירות קנס (ארבע במספר) שהאחרונה שבהן לפני כ- 7 שנים.
2
ב"כ הנאשם הסביר בטיעוניו כי הנאשם נהג מקצועי המפרנס את בנו היחיד מנהיגה במועצה אזורית הסמוכה לעיר אילת.
עוד נטען כי הרשלנות במקרה זה אינה ברף גבוה וכי גם ביחס לחבלות (אף שאין חלילה לזלזל בכאב ובסבל אשר נגרם למעורבים) אין המדובר בכאלה שחייבו שיקום ארוך או ניתוח מורכב.
גם ההגנה הפנתה לעברו הנקי של הנאשם על פני ותק נהיגה ארוך כנהג מקצועי.
דיון והכרעה -
מתחם הענישה ביחס לעבירה הכוללת גרימת תאונה בה נגרמו חבלות של ממש הוא תלוי נסיבות
הכוללות את רף הרשלנות וחומרת הפגיעות שנגרמו לגוף כשני רכיבים מרכזיים לקביעת המתחם עצמו.
בפרשה זו, המדובר ברשלנות ברף בינוני (אי ציות לרמזור אדום בחציית צומת בהסח דעת וחוסר תשומת לב) של הנאשם כתוצאה ממנה נגרמו חבלות של ממש בינוניות למעורבים בתאונה.
אין המדובר בחבלות קשות אשר חייבו ניתוח מורכב או שיקום ארוך שנים אך מנגד אין המדובר בחבלות של מה בכך, שכן שבר בחוליית גב היא פגיעה משמעותית המסבה לנפגע בהכרח סבל רב.
בנסיבות המתוארות לעיל אין
המדובר במתחם הכולל רכיב של מאסר, אך ביחס לפסילה בפועל המדובר במתחם ענישה המתחיל
ב- 6 חודשי פסילה ומגיע עד ל- 30 חודשים כאשר התנועה בתוך המתחם היא גם כן תלוית
נסיבות ופרמטרים נוספים אותם ראוי לבחון כמצוות המחוקק בתיקון 113 של
הנאשם בפרשה זו לקח אחריות מלאה למן הרגע הראשון וזאת כבר בחקירתו הראשונית במשטרה.
יש לקחת נתון זה לזכות הנאשם.
לנאשם רישיון נהיגה מעל 16 שנים ולחובתו 4 עבירות קנס בלבד, זאת כנהג מקצועי המצוי רוב שעות היום בנהיגה.
רף הרשלנות בינוני וכך גם חומרת חבלות הגוף שנגרמו (והכל מבלי חלילה להפחית מרף הסבל שנגרם לפצועים).
אני סבור כי בנסיבות לעיל, יש הצדקה מלאה לגזירת פסילה מוחשית ומרתיעה אשר תשקף את רף הרשלנות וחומרת הפגיעות שנגרמו.
3
יחד עם זאת, ללקיחת האחריות המלאה ולהעדר עבר מכביד על רקע ותק נהיגה רב כנהג מקצועי יש נפקות לעניין סיווג הפסילה כך שלפחות בחלקה היא לא תחול על נהיגת רכב העבודה בלבד של הנאשם.
אני סבור כי בשילוב ענישה זו יש כדי לענות על עקרון ההלימה בנסיבותיו הספציפיות של נאשם זה.
אציין כי לקחתי בחשבון לעניין החלטה זו גם את פסיקת בית המשפט המחוזי (ב"ש) בעפ"ת 6895-03-12 וכן את הפסיקה בתיק עפ"ת 7554-06-13 שם נגזרו 17 חודשי פסילה ו- 12 חודשי פסילה באירועים עם חבלות קשות של ממש.
לאחר ניתוח הנתונים לעיל, הנני דן את הנאשם לעונשים הבאים:
א. קנס בסך1500 ₪ או 5 ימי מאסר תמורתו.
הקנס ישולם תוך 150 יום מהיום.
ב. הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק את רשיון הנהיגה לתקופה של 24 חודשים.
רשיון הנהיגה יופקד תוך 120 יום מהיום במזכירות בית המשפט ואם לא יעשה כן יחשב
הנאשם פסול מלנהוג אך פסילתו לא תימנה.
פסילתו של הנאשם תסווג כך שבתום 3 חודשים מיום שיופקד רישיון הנהיגה, לא תחול הפסילה על נהיגת רכב העבודה של הנאשם שמספרו - 7649539 בלבד זאת כאשר אוחז הנאשם החלטה זו. כל נהיגה של הנאשם ברכב אחר בתום 3 חודשי הפסילה הראשונים עד לסיום ריצוי פסילתו, תחשב כנהיגה בזמן פסילה.
ג. הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.
זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.
ניתנה היום, ט"ז תמוז תשע"ז, 10.7.2017, בנוכחות הצדדים.
4
