עת"א 22210/03/17 – מוסטפא קייסי נגד שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר – זימונים,מדינת ישראל
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים |
||
עת"א 22210-03-17 קייסי(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח' |
|
06 יוני 2017 |
1
|
לפני כבוד השופט ארז יקואל |
|
|
העותר |
מוסטפא קייסי (אסיר)
|
||
נגד
|
|||
המשיבים |
.1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים .2 מדינת ישראל
|
||
נוכחים:
העותר וב"כ עו"ד עינת סופר
ב"כ המשיבים - עו"ד מיטל שלמה כהן
[פרוטוקול הושמט]
החלטה
העותר טוען כי החלטת המשיב שלא לשלבו בהליך טיפולי ייעודי בתחום עבירות המין היא החלטה בלתי סבירה.
העותר מרצה עונש מאסר בן 4 שנים וחצי בגין עבירות מין, כניסה לישראל שלא כחוק ושימוש במסמך מזויף. העותר צפוי לסיים לרצות את מאסרו המלא ביום 6.10.2018 והוא מסווג תחת קטגוריה א'.
העותר מדגיש כי הסתמכות המשיב על קשיי שפה שנטען שקיימים לעותר אינה סבירה, שכן מעמדת מב"ן ומחוות דעת עו"ס כפי שניתנה במסגרת ועדת שחרורים, עולה כי אין בנמצא קשיים שכאלו.
בנוסף מובהר כי העותר פנה פעם אחר פעם אל המשיב על מנת שישלבו בהליך טיפולי ייעודי ואף בית המשפט בחן את הנושא במסגרת עתירות קודמות כפי שהוגשו.
2
העותר מבהיר כי ההשתהות שבשילובו בהליך טיפולי פוגעת בבקשתו לשחרור מוקדם וכן מדגיש את החשיבות שבשיקומו הגם שמדובר בתושב השטחים על מנת להפיג את המסוכנות הנשקפת ממנו.
המשיב, מצידו, מפנה לעמדת גורמי הטיפול לפיה העותר שולב בקבוצה פסיכו חינוכית בין התאריכים 26.5.16 - 6.10.16 ומחוות דעת מנחה הקבוצה עולה, כי הוא התאפיין בקשיי שפה משמעותיים והתקשה להבין את שעלה במרחב הקבוצתי. עוד הובהר קושי שבלט לעותר בהכנת מטלות, שכלל לא הבין את תוכנן ואף הסתייע באסיר אחר לשם הכנתן. לפיכך, התרשמות גורמי הטיפול היא, כי העותר מתקשה מאוד להיתרם מההליך הטיפולי וכי עליו להעמיק את ידיעתו בשפה העברית טרם שילובו בהמשך טיפול.
מובהר כי לאור כל אלו, העותר שולב במרכז חינוך בכיתת מתחילים.
לאחר עיון בטענות הצדדים, שוכנעתי כי יש לדחות את העתירה.
אין המדובר בעותר שטרם שולב בהליך טיפולי. שילובו בקבוצה הפסיכו חינוכית לא הניב התרמות ממנה, וזאת כפי עמדת גורמי הטיפול המקצועיים, המקובלת עלי. גורמים אלו בחנו את העותר במשך כ- 5 חודשים, וזאת להבדיל מהתרשמות מב"ן. גם אם חל שיפור בידיעות העותר בשפה העברית, כהתרשמות העו"ס, נחזה כי לא היה די בשיפור שכזה על מנת שיבין את התכנים העולים במסגרת הקבוצה.
טענת הסנגורית כי נכון לבחון שילוב העותר בקבוצה טיפולית בה השיח מתנהל בשפה הערבית, אינה נכללת במסגרת העתירה, כך שלא ראיתי לנכון להרחיב את הדיון לגביה. שמורה הזכות להגיש עתירה נפרדת בנושא.
העותר משולב בתחום החינוך. חזקה עליו שיבין את הצורך להיתרם בתחום זה על מנת שיוכל להשתלב בהליך טיפולי ייעודי בעתיד. שימת לב שני הצדדים לתאריך שחרורו המלא של העותר, כך שיש לפעול במרץ המתבקש, על מנת להביא לשילובו בהליך טיפולי ייעודי.
חזקה על המשיב כי יבחן הקשר זה בנפש חפצה, לאחר שיסיים העותר את השתלבותו במרכז חינוך.
הבנתי מהמשיב כי הערכת גורמי החינוך בעניינו של העותר תתקבל בקרוב.
שמורה זכותו של העותר לפנות בעתירה נוספת, ככל שיסבור כי החלטה עתידית של המשיב בעניינו אינה סבירה.
3
לאור כל המקובץ, התרשמתי כי החלטת המשיב, הנסמכת על עמדת גורמי הטיפול המקצועיים, היא החלטה סבירה ולא ראיתי לנכון להתערב בה. העתירה נדחית.
ניתנה והודעה היום י"ב סיוון תשע"ז, 06/06/2017 במעמד הנוכחים.
|
ארז יקואל , שופט |
[פרוטוקול הושמט]
החלטה
אין שינוי בהחלטה לעיל.
ניתנה והודעה היום י"ב סיוון תשע"ז, 06/06/2017 במעמד הנוכחים.
|
ארז יקואל , שופט |
