השופט יהושע גייפמן
השופט יהושע גייפמן | YEHOSHUA GAIFMAN
שופט בכיר בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו
נולד בשנת 1956 בישראל.
בשנת 1974 סיים את לימודיו התיכוניים בבית הספר "בית וגן" בבת ים.
שירת בצה"ל עד דרגת סגן אלוף במילואים.
בוגר הפקולטה למדעי החברה (מנהל ציבורי וקרמינולוגיה) ובוגר הפקולטה למשפטים
באוניברסיטת בר-אילן.
במהלך לימודי התואר שימש כסגן עורך "מחקרי משפט" בשנים 1982-1985.
בשנים 1983-1985 התמחה בבית המשפט המחוזי בתל אביב ובמשרד עורכי דין.
בשנת 1985 הוסמך כעורך דין.
בשנים 1985-1995 עבד כעו"ד.
בשנים 1994-1995 היה חבר צוות ההקמה מטעם שר המשפטים שפעל להקמת בית המשפט
למשפחה בישראל.
בספטמבר 1995 מונה לכהונת שופט של בית משפט השלום (לענייני משפחה) במחוז ת"א.
מרצה מן החוץ בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב בשנים 1997-2000, ומרצה
מן החוץ במכללה האקדמית למשפטים ברמת גן בשנים 1998-2003.
חבר הוועדה הממשלתית להכנת חוק ירושה חדש בשנים 1998-2003.
ב-1998 מונה על ידי מנהל בתי המשפט ליו"ר ועדת ההיגוי להעברת ענייני הירושה לרשמי
הירושה ולבית המשפט למשפחה.
בשנים 1996-2002 רכז מערכת פסקי דין של בתי משפט השלום בישראל.
החל מנובמבר 1996 ועד 2005 שימש גם כשופט בית הדין הצבאי של חיל האויר ופיקוד מרכז.
בשנים 2006-2012 - חבר הוועדה הממשלתית לקביעת כללים ונוסחאות לפסיקת מזונות ילדים.
באוקטובר 2009 מונה לכהונת שופט בית המשפט המחוזי תל-אביב.
כיהן כיו"ר ועדת הבחירות בתל אביב - יפו לכנסת ה - 19, לכנסת ה - 20 ולכנסת ה - 21.
בפברואר 2023 מונה לכהונת שופט בכיר בית המשפט המחוזי תל-אביב-יפו.
בשנת 1974 סיים את לימודיו התיכוניים בבית הספר "בית וגן" בבת ים.
שירת בצה"ל עד דרגת סגן אלוף במילואים.
בוגר הפקולטה למדעי החברה (מנהל ציבורי וקרמינולוגיה) ובוגר הפקולטה למשפטים
באוניברסיטת בר-אילן.
במהלך לימודי התואר שימש כסגן עורך "מחקרי משפט" בשנים 1982-1985.
בשנים 1983-1985 התמחה בבית המשפט המחוזי בתל אביב ובמשרד עורכי דין.
בשנת 1985 הוסמך כעורך דין.
בשנים 1985-1995 עבד כעו"ד.
בשנים 1994-1995 היה חבר צוות ההקמה מטעם שר המשפטים שפעל להקמת בית המשפט
למשפחה בישראל.
בספטמבר 1995 מונה לכהונת שופט של בית משפט השלום (לענייני משפחה) במחוז ת"א.
מרצה מן החוץ בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב בשנים 1997-2000, ומרצה
מן החוץ במכללה האקדמית למשפטים ברמת גן בשנים 1998-2003.
חבר הוועדה הממשלתית להכנת חוק ירושה חדש בשנים 1998-2003.
ב-1998 מונה על ידי מנהל בתי המשפט ליו"ר ועדת ההיגוי להעברת ענייני הירושה לרשמי
הירושה ולבית המשפט למשפחה.
בשנים 1996-2002 רכז מערכת פסקי דין של בתי משפט השלום בישראל.
החל מנובמבר 1996 ועד 2005 שימש גם כשופט בית הדין הצבאי של חיל האויר ופיקוד מרכז.
בשנים 2006-2012 - חבר הוועדה הממשלתית לקביעת כללים ונוסחאות לפסיקת מזונות ילדים.
באוקטובר 2009 מונה לכהונת שופט בית המשפט המחוזי תל-אביב.
כיהן כיו"ר ועדת הבחירות בתל אביב - יפו לכנסת ה - 19, לכנסת ה - 20 ולכנסת ה - 21.
בפברואר 2023 מונה לכהונת שופט בכיר בית המשפט המחוזי תל-אביב-יפו.
הכרת העובדות בתיק
1 / 5
בקיאות בדין הרלוונטי
1 / 5
ניהול הדיון ביעילות
1 / 5
יחס נאות לעדים
1 / 5
מאפשר חקירת עדים נאותה
1 / 5
יחס נאות לעו"ד
1 / 5
ניסיונו לפשר בהתאם לנסיבות
1 / 5
הערכה כללית
1 / 5
יחס נאות אל בעלי הדין
1 / 5
הקפדה על התנהלות מכובדת באולם
1 / 5
זוועה של שופט. שופט קנוי. הוא לא פוסק לפי הצדק. אלא לפי מי שמשלם לו . אין לו מושג בתיק נדלן. בוחר לא להסתכל לעומק על הדברים ובצורה רחבה .פוסק בצורה בילתי הגיונית מבלי לחשוב על הצד השני או הנזק שיכול להיגרם. פסיקות חד צדדיות הזויות עד כדי לחשוב שהוא מכור. מהרגע הראשון נתן רק לצד אחד לדבר . פסקי הדין שלו מלאים בסתירות. היה עדיף שיעזוב את המקצוע מאשר להתעלל באנשים חסרי ישע, יתומים , וכאלו שלא אשמים בכלל בטעויות של רשויות. הוא פשוט נוראי . ולא רק אני חושב כך.
מניסיוני, מי שמגיע לפני השופט הזה צריך לדעת למה לצפות: ניהול חד־צדדי של ההליך, חוסר התייחסות לראיות ולצד החלש, ופסיקות מלאות סתירות פנימיות. בעיניי, זה שיפוט שלא בוחן את התמונה המלאה, אלא מחפש את הדרך הקלה על חשבון הצדק. קשה מאוד לסמוך על הכרעות שניתנות בצורה כזו, ואני מרגיש שזה פוגע לא רק בי אלא באמון הציבור כולו.
במקום לדון בתביעה פשוטה לתיקון רישום בטאבו, השופט הרחיב את ההליך לתביעת בעלות ועיזבון – שלא בבית משפט לענייני משפחה – וכתוצאה מכך גרם נזק כבד לצד החלש. פסיקה הזויה, חד־צדדית, מלאה סתירות, שממחישה עד כמה אפשר לפספס את המהות ולעוות את הצדק. עדיף היה לו לפרוש מהמקצוע מאשר לפסוק בצורה כזו שמסביב עוול קשה.