ת"פ 66313/12/15 – מדינת ישראל נגד מאיר יוסף סניור
בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו |
|
|
|
ת"פ 66313-12-15 מדינת ישראל נ' עליאש ואח'
|
1
לפני |
כבוד השופטת לימור מרגולין-יחידי
|
|
מאשימה |
מדינת ישראל ע"י ב"כ עו"ד
|
|
נגד
|
||
נאשמים |
10. מאיר יוסף סניור ע"י ב"כ עו"ד
|
|
|
||
החלטה
|
||
המאשימה הגישה בקשה נוספת להגשת ראיית הזמה כתעודה ציבורית.
ב"כ נאשם 10 מתנגד לבקשה, כשלשיטתו, בתמצית, לא מתקיימים התנאים לבקש להגיש ראיית הזמה, אין לה רלבנטיות, לא ניתן להגיש את החומר המבוקש כתעודה ציבורית, ואם תוגש ראיית ההזמה הוא ידרש לסתור אותה באמצעות חוו"ד סטטיסטית וההליך שהלכה למעשה הסתיים צפוי להתמשך.
בהחלטתי הקודמת, חרף העובדה שדחיתי את בקשתה של המאשימה, נדרשתי לסוגיית הרלבנטיות, וקבעתי כי מדובר בראיות שהן רלבנטיות. אין בכוונתי לדון בנושא זה פעם נוספת.
2
בנוסף, אדגיש כי המידע שעומד בבסיס הבקשה והראיות שהגשתן התבקשה, הנוגע למספר בני השמונה עשרה בשנים הרלבנטיות, הוא כזה שהמאשימה רשאית לעתור להגישו בתור ראיית הזמה. זאת, משום שמדובר בסיטואציה שבה במפתיע ובאופן בלתי צפוי הועלתה לראשונה במסגרת כל ההליך, על ידי נאשם 10 ובא כוחו במהלך פרשת ההגנה של נאשמים 3 ו - 10, הטענה בדבר פעילותו רחבת ההיקף של נאשם 10 ביחס לבני השמונה עשרה. טענה ממין זה היא חדשה, ואיני מקבלת את טענת ההגנה שהנושא עמד על הפרק עוד משלב החקירה, וזאת בהתבסס על התייחסותה התמציתית של עדה מחברת אור יצחק, לילך נודלמן, לגיוס בני שמונה עשרה על ידי חברת אור יצחק. מבלי למעט מן האמור, אותה התייחסות תמציתית ואגבית, אין בה דבר וחצי דבר לעניין מעורבות נאשם 10 בפעילות ולעניין היקפי הפעילות, והיתכנות טענותיו, וזהו הנושא שלשמו מתבקשת ראיית ההזמה.
כעולה מן המקובץ עד כה, עצם הזכות לבקש הצגת ראיית הזמה בנושא האמור, בוסס כדבעי, כשאין בטענות של ב"כ נאשם 10 על סוג ואופי הראיות שידרש להציג לצורך סתירת ראיות ההזמה כדי להשפיע על זכותה המהותית של המאשימה להציג ראיות הזמה.
השאלה היחידה שנותרה להכרעה, בהמשך להחלטה הקודמת, היא אם ניתן להגיש את ראיית ההזמה ללא עד באמצעות הגשת תעודה ציבורית.
לאחר שבחנתי את הפרסומים מתוך השנתונים הססטיסטיים, הכוללים לוחות אוכלוסיה וכן את עמודי ההסבר לפרק האוכלוסיה, ולקחתי בחשבון את העובדה שהמסמכים מאומתים על ידי הלמ"ס, נחה דעתי כי בעת הזו עומדת המאשימה בדרישות הדין לצורך הגשת ראיות כתעודה ציבורית ללא עד מאמת, ויש להיעתר לבקשתה. אציין כי בחומר שמונח כעת לפניי יש התייחסות מפורטת למקור המידע, ואופן איסופו ועמידתו בדרישות החוק הנוגעות לאיסוף המידע. כמו כן, שוכנעתי כי בכל הנוגע למספר הנפשות באוכלוסיה, ונושא זה בלבד, אין מדובר בעיבוד סטטיסטי, לבטח לא כזה הדורש חישובים מורכבים, אלא בסכימה אריתמטית של נתונים, הכל כמפורט בדברי ההסבר ביחס לחישוב לפי חתכי גיל. יש בדברי ההסבר, כמו גם בהפניה לצווים בדבר עריכת מפקדים, כדי להניח את דעתי שמדובר בחומר שאיסופו וריכוזו נעשו במהלכים רשמיים בהתאם לסמכויות שהוקנו בחוק. אכן, הנתונים מבוססים גם על נתוני משרד הפנים, אלא שהלמ"ס מוסמכת להתבסס בנתוניה על אותם נתונים, כמו גם על מפקדים, וההבהרות הדרושות בהקשר זה סופקו במידה מספקת בדברי ההסבר.
משכך, יש בפרסומים האמורים ביטוי למעשה ביצוע של רשות מהרשויות הרשמיות והם עולים כדי תעודה ציבורית שניתן להגישה לאמיתות תוכנה ללא צורך בעד מאמת. כל המסמכים מוגשים ומסומנים ת/413.
ניתנה היום, ב' סיוון תשע"ח, 16 מאי 2018, בהעדר הצדדים.
