ת"פ 42221/09/20 – מדינת ישראל נגד גבריאל סימן טוב
בית הדין האזורי לעבודה באר שבע |
|
ת"פ 42221-09-20 מדינת ישראל נ' סמנדוייב
|
|
1
בפני |
כבוד סגן הנשיא השופט צבי פרנקל
|
|
בעניין: |
מדינת ישראל
|
|
|
|
המאשימה |
|
נגד
|
|
|
גבריאל סימן טוב
|
|
|
|
הנאשם |
גזר דין |
1. הרשעתי את הנאשם על פי הודאתו בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום. הנאשם הודה שהוא הבעלים של עוסק מורשה הידוע בכינוי המסחרי גבריאל שור אחזקה וניקיון ועיסוקו במתן שירותי ניקיון ללקוחות שונים באמצעות עובדי ניקיון.
בביקורת שנערכה על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים נמצא כי בחודש דצמבר 2018 ועד מאי 2019 פעל הנאשם כקבלן שירותי ניקיון וסיפק שירותי ניקיון לשלוש מזמינות באמצעות ארבע עובדות.
2
במועדים
הרלוונטיים לכתב האישום לא היה בידי הנאשם רישיון לעסוק כקבלן שירותי ניקיון כנדרש
ב
כמו
כן במסגרת הביקורת עלה כי בין החודשים 3-4/19 הנאשם לא מסר לאחת העובדות תלושי שכר
כנדרש ב
2. הרשעתי
את הנאשם בעבירה לפי סעיף
3. במסגרת
הטיעונים לעונש טען ב"כ המאשימה שיש לראות בנאשם כמי שעבר 4 יחידות עבירה לפי
4. הקנס
המקסימלי בגין העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם הוא בהתאם להוראות סעיף
5. על פי כתב האישום הנאשם נתן שירותי כוח אדם לשלוש מזמינות באמצעות ארבע עובדות לתקופה של פחות מחצי שנה וכן לא מסר לאחת העובדות תלוש שכר במשך חודשיים.
6. אחר
שבחנתי את טענות הצדדים ובהתאם לע"פ 4910/13 ג'אבר נגד מדינת ישראל,
אני קובע שיש לראות בכל פרט האישום בנוגע לעבירה על
3
7. לעניין מדיניות הענישה בגין עבירות שנעברו על ידי קבלן כוח אדם שפעל ללא רישיון ותוך הפרת זכויות עובדיו, קבע המחוקק מנגנון שנועד למנוע את הפגיעה בעובדים הוא הרישיון המוענק מאת השר, יש מקום ליצור הרתעה כלכלית בהטלת קנסות גבוהים שתכליתם להפוך את העבריינות בתחום זה לבלתי משתלם.
8. קביעת מתחם הענישה - בע"פ 57160-01-14 מדינת ישראל - חדוות הורים בע"מ (8.11.14) קבע בית הדין הארצי לעבודה, כי בקביעת מתחם הענישה יש להתחשב "בערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה, במידת הפגיעה בו, במדיניות הענישה הנהוגה ובנסיבות הקשורות בביצוע העבירה כאמור בסעיף 40 ט'". המחוקק הגדיר שלושה רכיבים רלוונטיים - "רכיב ראשון - קביעת החומרה המושגית של מעשה העבירה באמצעות בחינת הערך החברתי המוגן; רכיב שני - קביעת החומרה הקונקרטית של העבירה באמצעות בחינת הנסיבות הקשורות לביצועה; רכיב שלישי - שמירה על מידת מה של רצף עונשי על ידי התחשבות במצב שקדם לחקיקת תיקון מס' 113 באמצעות בחירת מדיניות הענישה הנהוגה" (המלומדים ואקי ורבין, בעמ' 430). בקביעת מתחם הענישה יש להתחשב לפיכך לא רק "בסוג העבירה שבוצעה, אלא גם בנסיבות שבהן בוצעה ובמידת אשמו של הנאשם בביצועה".
משקבעתי שמדובר בשני אירועים יש לגזור את העונש לכל אירוע בנפרד.
9. קביעת
מתחם העונש ההולם - לאור קביעתי שמדובר באירוע אחד, מתחם הענישה הראוי בגין העסקת
עובדים ללא רישיון בהתאם ל
10. הנסיבות המיוחדות של הנאשם - הנאשם ביצע את העבירות בהן הורשע במסגרת עיסוקו. במסגרת הטיעונים לעונש טען הנאשם שהוא בחובות ולא ידע שביצע עבירה.
11. בבואי לגזור את העונש מצאתי לחרוג לקולה ממתחם הענישה המקובל לאור הודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה והעובדה שלא נטען שהנאשם קיפח את זכויות העובדים וכן לאור מצבו הכלכלי הקשה ועברו הנקי. מדובר בתקופת העסקה קצרה של פחות מחצי שנה.
על כן אני קובע שגובה הקנס יעמוד על 40% מהקנס המקסימלי בגין עבירה לפי עיסוק כקבלן כוח אדם ללא רישיון בשים לב שמדובר בשלוש מזמינות ובארבע עובדות. אני קובע שהקנס בגין אי מסירת תלוש שכר יעמוד על סך של 25% מהקנס המקסימלי מאחר שמדובר בחודשיים בלבד ולא נטען שזכויות העובדת קופחו.
4
כמו כן הנאשם יחתום על התחייבות להימנע מהעבירה בה הורשע בתיק זה למשך שלוש שנים מהיום. גובה ההתחייבות יעמוד על הקנס המקסימלי.
12. אני
גוזר על הנאשם קנס בשיעור של 5,760 ₪ בגין העסקת עובדים בניגוד ל
לאור מצבו הכלכלי של הנאשם אני מאשר לנאשם לשלם את הקנס ב- 20 תשלומים שווים של 470.5 ₪ כ"א. כל תשלום החל ביום 1.3.21 ובכל 1 בחודש שלאחר מכן .
אם אחד מהתשלומים לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס שלא שולמה לפירעון מידי.
13. הנאשם
יחתום עד ליום 1.2.21 על התחייבות להימנע מביצוע העבירה הקשורה ל
הנאשם מופנה למזכירות בית הדין לקבלת שוברי תשלום ולחתימה על התחייבות.
14. זכות ערעור כדין.
15. תשומת לב המזכירות לכתובתו של הנאשם כפי שמסר לפרוטוקול היום.
16. לבקשת הצדדים מהיום גזר הדין יישלח בדואר רשום.
ניתן היום, ט"ו טבת תשפ"א, 30 דצמבר 2020, בהעדר הצדדים.
