ת"ד 38/03/15 – מדינת ישראל נגד ליאור יאיר קורדובה
בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו |
|
ת"ד 38-03-15 מדינת ישראל נ' קורדובה
|
|
1
בפני |
כבוד השופט אריה זרזבסקי
|
|
בעניין: |
מדינת ישראל
|
|
|
|
|
|
נגד
|
|
|
ליאור יאיר קורדובה
|
|
|
|
|
גזר דין |
הנאשם הודה והורשע בעבירות שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן של אי ציות לתמרור 203 , נהיגה בקלות ראש וגרימת חבלות של ממש.
בהתאם לכתב האישום המתוקן הנאשם נהג ביום 22.12.14 בשעה 21.10 או בסמוך לכך ברכב בדרך ז'בוטינסקי בבני ברק, ממזרח למערב והתקרב לצומת עם רח' הרב ש"ך, (להלן: "הצומת").
בכיוון נסיעת הנאשם על נתיב נסיעתו, לפני הצומת, מצויר חץ המורה לנכנסים לצומת לנסוע ישר בלבד.
באותה שעה נהג רוכב קטנוע בדרך ז'בוטינסקי ממערב למזרח, מול כיוון נסיעת הנאשם והחל לחצות את הצומת.
2
הנאשם לא ציית לתמרור 203 ולחץ המסומן על גבי נתיב נסיעתו והחל לפנות שמאלה בצומת, חסם דרכו של הקטנוע ושני כלי הרכב התנגשו. כתוצאה מהתאונה נחבלו נהג הקטנוע והנוסע שבקטנוע חבלות של ממש ועברו בין השאר ניתוחים כמפורט בכתב האישום המתוקן.
הנאשם נוהג משנת 2006, לחובתו 16 הרשעות קודמות, אחרונה משנת 2015. לחובת הנאשם רישום פלילי, רובו מתקופת היותו קטין, אחרונה משנת 2012.
מתחם הענישה ההולם עבירות נשוא כתב אישום עם חבלות של ממש, נע בין פסלת המינימום לפסילה ממושכת בת שנים, לרבות רכיבי ענישה נוספים, הכל על פי הנסיבות.
ב"כ המאשימה עתר להטיל על הנאשם, בין השאר, מאסר בן 6 חודשים שיכול וירוצו בעבודות שרות ופסילה בת 4 שנים.
התובע אישר כי נהג הקטנוע המעורב לא שיתף פעולה עם התביעה.
ב"כ הנאשם עתר שלא למצות את הדין עם הנאשם.
הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה.
לגרסת הסנגור, רישיון הרכב של רכב הקטנוע בו נהג הנהג המעורב פקע וכי מהבדיקות הרפואיות שעשו לו עולה כי הוא נהג בשכרות. לגרסת הסנגור אירוע התאונה אירע כשרכב הנאשם היה בעמידה מוחלטת. כמו כן, ישנן עדויות שרוכבי הקטנוע נסעו ללא קסדות.
מהעדויות עולה כי עובר לתאונה רכב הנאשם נסע לאט. כמו כן, מתמונות הגלגל הקדמי נראה נזק כבד לגלגל הקדמי, דבר המלמד על נסיעה מהירה של הקטנוע. כמו כן לטענת הסנגור בעבודת הבוחן נמצאו ליקויים, בין השאר לא נערכה התאמת נזקים, ניסוי שדה הראיה נערך בשעת הצהריים כשאירוע התאונה היה בשעה 21.10 בלילה.
לגרסת הסנגור, המעורבים בתאונה השתקמו מפגיעותיהם וחזרו למעגל העבודה. לטענתו, בעקבות התאונה הפסיק הנאשם את עבודתו ושהה רבות בבית החולים לסייע למעורבים.
הנאשם היה פסול מנהלית במשך 60 יום.
על פי עפ"ת 10576-12-10 ת"א דמיטרי רודקוביץ, נקבעה הלכה לפיה מרכיב חשוב בתיקי תאונה הינם תוצאות התאונה וכן רשלנות תורמת מצד המעורב, ונסיבות אישיות של הנאשם.
3
מעיון בפסיקה על מנת ללמוד על מדיניות הענישה הנהוגה ביחס לחבלות דומות, ראה בעניין זה רע"פ 6918/02 (מנשה אחיה - נ' - מ"י), הולך רגל שחצה במעבר חציה, חבלות של ממש, שברים בכתף שמאלית ובצלע שמאלית וביהמ"ש העליון אישר פסילת רישיון נהיגה ל-4 חודשים וחצי.
בעפ"ת 51374-09-12 (וולקן - נ'- מ"י), ארבעה נחבלו, כשאחת נחבלה חבלות של ממש - שברים, בערעור צומצם עונש הפסילה מ-6 חודשים לפסילה בת 3 חודשים.
בת.ד. 420-12-12 (מ"י -נ' - גיל ניסים קדוש) למעורב נגרמו חבלות של ממש - שברים בקרסול, במרפק ובשורש כף יד ימין ובעקבות זאת קיבל 10% נכות והוטלה פסילה בת 5 חודשים.
בת.ד. 7231-01-15 (מ"י - נ' - קרז) למעורב נגרמו חבלות של ממש והוטלה פסילה בת 45 יום.
יחד עם זאת, הענישה הינה תמיד אינדיבידואלית ואין אחידות בענישה.
בענייננו עולה אפשרות לקיום רשלנות תורמת מצד הנהג המעורב ואף עלו טענות לכשלים בעבודת הבוחנות.
יצוין כי אין חולק כי לא היה שיתוף פעולה מצד המעורבים בתאונה.
לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים, מצבו האישי של הנאשם כפי שתיאר זאת הסנגור, החלטתי שלא למצות את הדין עם הנאשם.
לאור כל האמור לעיל, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:
1. אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,000 ₪ או 10 ימי מאסר תמורתו, הקנס ישולם לא יאוחר מיום 10.5.16.
2. הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים וזאת בניכוי 60 ימי פסילה מנהלית, סה"כ ירצה הנאשם פסילה בת 3 חודשים, הפסילה תחל לא יאוחר מיום 10.3.16.
הפסילה תצטבר לכל פסילה אחרת אשר הנאשם נושא בה.
לצורך חישוב הפסילה על הנאשם לדאוג להפקיד רישיון או תחליף רישיון, במזכירות ביהמ"ש.
4
3. הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 4 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.
ניתן היום, א' אדר א' תשע"ו, 10 פברואר 2016, בהעדר הצדדים.
