ת"ד 3703/01/14 – מדינת ישראל נגד רוסטיסל פיז
בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה |
||
ת"ד 3703-01-14 מדינת ישראל נ' פיז
|
|
16 נובמבר 2015 |
1
|
לפני כבוד השופטת בכירה אטליא וישקין |
|
|
המאשימה |
מדינת ישראל
|
||
נגד
|
|||
הנאשמים |
רוסטיסל פיז
|
||
ב"כ המאשימה: עו"ד ברנע עינת
ב"כ הנאשם: עו"ד בלו גלית
הנאשם
גזר דין |
מדובר בתאונה אשר התרחשה עת פנה הנאשם, נהג משאית, לשמאל וקיפח זכות קדימתו של נהג רכב אשר הגיע ממולו.
עיקר חומרתו של האישום בתוצאות התאונה - נזקי גוף משמעותיים .
בעניין זה יש לציין כי הנאשם נטל אחריות כבר בתחילת ההליכים, אלא שהמגעים בין ההגנה לתביעה התעכבו בשל מאמצי התביעה לקבל חומר עדכני בדבר מצבם של הפצועים! בתיק החקירה אשר הונח בפניי, נמצא תיעוד מקיף בעניין זה. אף התובע אשר הופיע בפניי, שב וייצר קשר עם הנפגעים מתוך רצון לעמוד על מצבם נכון להיום.
לבד מתיעוד אשר עורך דין מטעם הנפגעים מסר לתביעה (תיעוד אשר ממילא חלקו נאסף בראשית הדרך על ידי החוקרים) - נראה כי בכוונת מכוון - לא היה שיתוף פעולה מלא עם גורמי החקירה בסוגיה זו.
בעניין זה , מצאתי לנכון להעיר כי בתאונה כגון זו הנדונה בפניי, אין חובה חוקית לשמוע דעתו של הנפגע. זמן שיפוטי רב מידי מוקדש למאמצי התביעה ליצור קשר עם הנפגעים ויש ליתן הדעת על הסחבת הנגרמת בשל כך בהליכי משפט.
בצידה של סחבת זו - עינוי דין מיותר לנאשם.
2
כאמור, ע"ד הצדדים הונח בפניי מלוא תיק החקירה . מצאתי בחומר החקירה ביסוס לטענת ההגנה לפיה החוקרים מצאו לנכון לשלוח המעורב לבדיקת אלכוהול, אלא, מטעמים שלא הובהרו די צרכם, בדיקה זו לא בוצעה.
בבואי לגזור הדין. מחדל החקירה הינו נימוק לקולא.
עפ"י ממצאי הבוחן, שדה הראיה ההדדי הינו כ- 285 מ' . כמו כן, אזור התאונה מואר כעולה ממצאיי הבוחן ומצילומים שצילם במקום - מכאן שיש מקום לדון בשאלת רשלנות תורמת באשר רכב הנאשם הינו משאית סמי טריילר עליה מיכל גדול וגבוה. אין אפשרות שלא להבחין בהימצאותו במקום.
דברי הסנגורית לפיהם הנאשם בחר שלא לזמן מי מהנפגעים ולהטרידם לצורך עדות בביהמ"ש , מקבלים ביסוסם בחומר החקירה.
בקביעת העונש הראוי, יש ליתן משקל לכך שהמדובר במפרנס יחיד, נהג מקצועי אשר פרנסתו על הנהיגה. פסילת רישיון נהיגתו מהווה שבירת מטה לחמו.
כמו כן, צפוי לתביעת נזיקין משמעותית.
הסדר הטיעון מאזן באופן ראוי בין אינטרס הציבור לאינטרס הנאשם. הצדדים הציגו בפניי הסדר שעיקרו פסילת רישיון הנהיגה ובצידה - ישלח הנאשם לריצוי עונש מאסר .
מתחם העונשי הראוי נע בין פסילה של 12 ח' ל- 36 ח'. בעניין הנדון בפני , איזנו הצדדים את קיצור הפסילה ע"י הטלת מאסר, בצד פסילה זו.
עפ"י הלכת פלוני 1958/98.
יש ליתן תוקף מקסימלי להסדרי הטיעון. מצאתי כי ההסדר המונח בפניי הינו ראוי ויש לכבדו.
כמו כן, לנגד עיני התיקון העובדתי אשר הוכנס בכתב האישום ולפיו נמחק ייחוס: ניתוק השלייה... לנאשם.
- הנני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 3,000 ₪ או 30 ימי מאסר שיישא תמורתם.
הקנס ישולם ב- 5 תשלומים חודשיים שווים, הראשון תוך 30 יום.
על הנאשם/ סנגורו לגשת כעת למזכירות ביהמ"ש לקבלת שובר תשלום.
- הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 11 חודשים.
3
הפסילה לא תחול על נהיגת מלגזה בתחומי מפעל השייך לחברת כימוטל, בפארק תעשיות ראם, בני עייש.
ריצוי הפסילה נדחה עד ליום 20.1.16.
- הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.
- הנני גוזרת על הנאשם 4 חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות בעיריית דימונה החל מיום 20.1.16, מועד בו על הנאשם להתייצב כאמור בסעיף 5 לחוו"ד הממונה.
הנאשם יועסק 5 ימים בשבוע 8.5 שעות עבודה יומיות.
הריני מזהירה הנאשם כי היה ולא ירצה העבודות כנדרש, ישלח לריצוי יתרת העונש בין כותלי בית הסוהר.
זכות ערעור כחוק.
ניתנה והודעה היום ד' כסלו תשע"ו, 16/11/2015 במעמד הנוכחים.
|
אטליא וישקין , שופטת בכירה |
הוקלדעלידירוית אליהו
