ת"ד 2220/01/16 – מדינת ישראל נגד איליה ברודסקי
בית משפט השלום לתעבורה בחיפה |
||
ת"ד 2220-01-16 מדינת ישראל נ' ברודסקי |
|
06 אפריל 2016 |
1
|
לפני כבוד השופט שלמה בנג'ו |
|
|
המאשימה |
מדינת ישראל
|
||
נגד
|
|||
הנאשם |
איליה ברודסקי
|
||
נוכחים:
ב"כ המאשימה: רנ"ג בטי עובד
הנאשם: בעצמו
[פרוטוקול הושמט]
הכרעת דין
על יסוד הודאת הנאשם, אני מרשיע אותו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.
ניתנה והודעה היום כ"ז אדר ב' תשע"ו, 06/04/2016 במעמד הנוכחים.
|
שלמה בנג'ו , שופט |
[פרוטוקול הושמט]
גזר דין
הנאשם הורשע על פי הודאתו, בעבירות של נהיגה ברשלנות; התנהגות שגורמת נזק וחבלה של ממש לאדם; נהיגה במהירות בלתי סבירה.
2
לפי העובדות בהן הודה הנאשם, בתאריך 10.7.15 סמוך לשעה 11:12, נהג הנאשם במשאית, בירידה מכביש 22, במחלף ידין, הגיע סמוך לקילומטר מס' 4, הכביש תקין, הראות טובה. הנאשם הגיע לעקומה חדה בירידה, לצד ימין, כאשר בצד ימין של הכביש מעקה בטיחות, מאחוריו נסעו שני רכבים פרטיים, הנאשם נהג את המשאית במהירות בלתי סבירה, שאינה תואמת את תנאי הדרך, כתוצאה מכך, איבד שליטה על המשאית, אשר התהפכה לצד שמאל, פגעה במעקה בטיחות שנעקר ממקומו ועף ופגע ברכבים הפרטיים שנסעו אחרי הנאשם. כתוצאה מכך, נחבל הנאשם חבלות של ממש, בגופו, אובחן שבר מרוסק וחתך בעפעף שמאל שנתפר, כמו כן, נגרם נזק לכלי הרכב המעורבים.
מעשיו של הנאשם, ונהיגתו הרשלנית, סיכנו את חייו, ואת חיי יתר המשתמשים בדרך. מדובר במשאית כבדת משקל, אשר נשאה מכולות ברזל עליה.
מדיניות הענישה הנוהגת קוראת להחמיר עם נהגים הנוהגים את רכבם ברשלנות, ומסכנים מדעתם את יתר המשתמשים בדרך.
טווח הענישה המקובל בעבירות אלו, נע בין פסילה בפועל, של 4 חודשים, ועד לפסילה בפועל של 10 חודשים, לצד פסילה על תנאי, וקנס.
נסיבות ביצוע העבירה הינן חמורות, שכן, מדובר במשאית כבדת משקל, אשר נשאה על גביה מכולות ברזל. הנאשם, נהג מקצועי, אשר אמור היה לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, בשעה שהגיע לעקומה כה חדה, היה עליו לנהוג באיטיות המירבית, אשר תמנע איבוד שליטה על הרכב, אך הנאשם כשל בכך, נהג במהירות בלתי סבירה, כתוצאה מכוחות פיזיקליים, הוא איבד את השליטה על המשאית, המשאית התהפכה, פגעה במעקה בטיחות מברזל, אשר נעקר מהמקום, ופגע ברכבים אחרים. אך בנס, לא קופדו חיי אדם.
תוצאות התאונה, למרבה המזל, קלות יחסית. היחידי שנפגע הינו הנאשם, אשר ספג חבלות של ממש, אובחן בגופו פצע מרוטש במרפק שמאל עם עצם חשופה, שבר מרוסק, וחתך מעל עין שמאל.
3
הנאשם יליד 1988, נשוי, ואב לילד אחד, נוהג מאז שנת 2007, צבר לחובתו 3 הרשעות קודמות. זוהי מעורבותו הראשונה בתאונת דרכים. קצין הבטיחות המופקד עליו, העיד, ולימד על הנאשם סניגוריה, לדבריו מדובר בנהג זהיר, המקיים את הוראות הבטיחות ואת חוקי התנועה, וזוהי הסתבכותו הראשונה בעבירות מסוג זה. הנאשם לא יכל לדעת שהמשאית נושאת משקל באופן לא מאוזן, ועל כן, קרתה התאונה.
בשים לב למכלול השיקולים, לדרגת הרשלנות שהפגין הנאשם, נסיבות ביצוע התאונה, והנזק הקל יחסית, לא ימוצה הדין עם הנאשם, אך לכל הדעות, יש להטיל על הנאשם עונש פסילה מוחשי, התואם את טווח הענישה המקובל בעבירות אלה, נוכח אופי התאונה, ונסיבותיה, כפי שפורט לעיל.
אשר על כן, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:
4 חודשי פסילה בפועל.
הפסילה תיכנס לתוקף החל מיום 1.6.16 שעה 09:00, שאז יפקיד הנאשם את רישיון הנהיגה בתיק ביהמ"ש. מובהר לנאשם, כי גם אם לא יפקיד את רישיון הנהיגה, הוא פסול מנהיגה מאותו מועד, אך הפסילה תימנה רק משעה שיבצע את ההפקדה בתיק ביהמ"ש.
3 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים.
קנס בסך 1,500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-5 תשלומים שווים ורצופים. פיגור יעמיד את מלוא הקנס לפרעון מידי, ויפעיל את צו המאסר שלצידו.
זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי.
ניתן והודע היום כ"ז אדר ב' תשע"ו, 06/04/2016 במעמד הנוכחים.
|
שלמה בנג'ו , שופט |
