רע"פ 7573/19 – חלאילה מוסא נגד היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה משרד האוצר
1
בבית המשפט העליון |
לפני: |
|
נגד |
המשיב: |
היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה משרד האוצר |
בקשה לעיכוב ביצוע צו הריסה מינהלי |
בשם המבקש: |
עו"ד מוחמד עליאן |
1. בהחלטתי מיום 17.11.2019 הוריתי על דחיית בקשת רשות ערעור שהגיש המבקש, כך שצו ההריסה המינהלי שניתן בעניינו נותר על כנו.
כעת, הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע צו ההריסה על מנת לאפשר למבקש "למצות הליכי התכנון לשם הכשרת הבניה".
2. לא מצאתי בנימוקי הבקשה טעם להורות על עיכוב ביצוע צו ההריסה המינהלי.
3. מעבר לנדרש יוער כי אין להשלים עם התנהלות בא-כוח המבקש בהליך דנן, אשר יש בה כדי ללמד על חוסר תום לב וניקיון כפיים.
2
עיון בנט המשפט מלמד כי המבקש הגיש בקשה זהה לבית משפט השלום בירושלים בשעות הבוקר, מבלי לציין כי בקשתו למתן רשות ערעור נדחתה בהחלטתי מיום 17.11.2019.
בתגובת המשיבהלאותה בקשה צוין כי הריסת המבנה נשוא הבקשה
"תוכננה להתבצע מבעוד מועד, היום 19.11.2019. הכוחות כבר נמצאים בשטח וההריסה
אמורה להתבצע בשעה הקרובה"; וכי תגובת המשיבה נמסרה למבקש עוד ביום
18.11.2019, ובגדרה הובהר כי בית המשפט המוסמך לדון בבקשתו לפי סעיף
בנסיבות אלה, קבע בית משפט השלום (השופט ד' מ' דמביץ) בהחלטתו מהיום כי הבקשה שהוגשה בפניו נדחית, וכי "חובה על בא-כוח המבקש לצרף החלטה זו לבקשת עיכוב ביצוע, אם תוגש כזו לבית המשפט העליון".
חרף זאת, המבקש לא צירף את החלטת בית משפט השלום לבקשה שהוגשה בפניי, ולא התייחס כלל לתגובת המשיבה ממנה עולה כי הפעולות להריסת המבנה כבר החלו להינקט הבוקר.
בכך יש משום חוסר תום לב וניקיון כפיים, אשר די בו כדי להביא לדחיית הבקשה (בג"ץ 3827/18 חסין נ' משרד האוצר- היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה (10.6.2018)).
4. אשר על כן, הבקשה נדחית.
ניתנה היום, כ"א בחשון התש"ף (19.11.2019).
|
|
ש ו פ ט |
_________________________
19075730_J02.docx
מרכז מידע, טל'077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, l