גמ"ר 9444/02/16 – מדינת ישראל נגד טלל אבו ערער
בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע |
|
|
|
גמ"ר 9444-02-16 מדינת ישראל נ' אבו ערער
|
1
בפני |
כב' סגן הנשיאה, השופט אלון אופיר
|
|
מאשימה |
מדינת ישראל ע"י פרקליטות מחוז הדרום
|
|
נגד
|
||
נאשמים |
טלל אבו ערער ע"י ב"כ עו"ד ליאור חימוביץ'
|
|
גזר-דין |
כנגד הנאשם הוגש כתב אישום
במסגרתו יוחסו לו עבירות בניגוד לסעיפים
האירוע המתואר בכתב האישום התרחש ביום 30.9.12 עת נהג הנאשם רכב משא פתוח, סטה מנתיב נסיעתו לצורך עקיפה ובמהלך פעולה זו הבחין ברכב המגיע ממול, סטה לשול הדרך, איבד שליטה על רכבו אגב פגיעה בקיר בטון, ונוצרה התנגשות עם הרכב שהגיע מולו.
כתוצאה ממהלך האירוע המתואר לעיל נגרם מותה של נוסעת ברכב המעורב (פאטמה אבו סביח המנוחה - ילידת 1.1.43) וכן נגרמו חבלות של ממש כמתואר בסעיף 12 של כתב האישום.
פרשה זו עברה בפני הליך גישור במהלכו הציגו הצדדים קשיים ראיתים ונסיבות נוספות הקשורות באירוע התאונתי המתואר בכתב האישום.
בסופו של הליך זה הגיעו הצדדים להסדר במסגרתו הודה הנאשם בעובדות כתב האישום ואף הורשע בביצוע העבירות הרשומות בו ביום 10.12.18.
2
באותו היום נשלח הנאשם לקבלת חוות דעת של הממונה על עבודות שירות.
ביום 3.2.19 הגיש הממונה על עבודות שירות חוות דעת לפיה נמצא הנאשם כשיר לריצוי מאסר בדרך של עבודות שירות.
ביום 19.2.19 טענו הצדדים בפני בקצרה לעונש תוך שבקשו את בית המשפט לאשר את הסדר הטיעון אליו הגיעו (הסדר הטיעון הוגש בכתב).
בהתאם להסדר הטיעון שהוגש, אותו הסביר בית המשפט בעצמו לנאשם (וזה אישר אותו),
עותרים הצדדים במשותף לענישה הכוללת את הרכיבים הבאים:
1. שישה חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות.
2. מאסר על תנאי ופסילה על תנאי לתקופות שיקבע בית המשפט.
3. פסילה בפועל של רישיון הנהיגה למשך 4 שנים.
הצדדים סיכמו כי הפסילה תחל כחודש לאחר סיום ריצוי עבודות השירות
הצדדים סיכמו כי הפסילה תסווג כל שלא תחול על נהיגת מכונה ניידת (ללא נסיעה על כביש).
הנאשם אישר בכתב וכן בפני בית המשפט כי הוא מבין שבית המשפט אינו כבול בהסדר ורשאי לגזור ענישה אחרת.
דיון וגזירת הדין -
מאחר וכל נסיבות התאונה ובכלל זה "סל הראיות" שנאסף בחקירת המשטרה הובאו בפני בית המשפט בהליך הגישור, נחשף בית המשפט לכלל הקשיים הראיתים שעמדו בפני המדינה מצד אחד, וכן לקושי של הנאשם להגיע לסיכום עם המדינה נוכח קשיים אלה.
בסופו של יום, החליט הנאשם לקבל על עצמו אחריות מלאה ביחס לעובדות כתב האישום מבלי שזה יעבור כל תיקון על ידי הפרקליטות.
הנאשם בפרשה זו אדם צעיר יליד 1990 המחזיק כדין ברישיון משנת 2009.
מבחינה תעבורתית לחובת הנאשם מספר קטן של עבירות קנס ומבחינה פלילית אין לו כל עבר פלילי.
3
בחנתי את ההסדר המוצע אל מול מתחם הענישה הנוהג תוך מתן דגש ומשקל רב לעוצמת הראיות שבידי המדינה, לקשיים שהעלו בפני הצדדים (הן מצד ההגנה והן מצד התביעה), תוך שלקחתי בחשבון את לקיחת האחריות המלאה מצד הנאשם על רקע העובדה כי המדובר באדם נורמטיבי, נעדר עבר תעבורתי מכביד.
הגעתי לכלל מסקנה לפיה ההסדר אליו הגיעו הצדדים בסיוע הליך הגישור, הוא הסדר ראוי שאינו פוגע באינטרס הציבורי אלא משרת אותו.
אני מוצא את הסדר הטיעון סביר ומחליט לאשר אותו כפי שהוצג.
לפיכך הנני דן את הנאשם לעונשים הבאים:
א. הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק את רשיון הנהיגה לתקופה של 4 שנים.
הפסילה בפועל תסווג כך שלא תחול על נהיגת "מכונה ניידת" ובתנאי שלא ינהג הנאשם מכונה זו בכביש כאשר נוסעות בו מכוניות או אנשים.
מורה על עיכוב ביצוע עונש הפסילה בפועל עד ליום 12.1.20, יום בו יפקיד הנאשם את רישיון נהיגתו במזכירות בית המשפט לצורך תחילת מניית פסילתו.
ב. הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.
ג.
הנני גוזר על הנאשם 6 חודשי מאסר אשר ירוצו במידה והנאשם יבצע ויורשע בביצוע עבירה
בניגוד לסעיף
ד. גוזר על הנאשם 6 חודשי מאסר אותם ירצה הנאשם בדרך של עבודות שירות במעון "טללים" בעיר דימונה.
הנאשם יתייצב לתחילת ריצוי עבודות השירות ביום 10.6.19 בשעה 08:30
ויהיה בקשר טלפוני עם המפקח האחראי מטעם הממונה על עבודות שירות לצורך כך
(טלפון המפקח - 050-6075950).
4
זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.
ניתנה היום, כ"ו אדר א' תשע"ט, 03 מרץ 2019, בהעדר הצדדים.
