ב"ל (תל-אביב-יפו) 48432-06-11 – שלמה שחר נ' המוסד לביטוח לאומי
|
ב"ל (תל-אביב-יפו) 48432-06-11 - שלמה שחר נ' המוסד לביטוח לאומימחוזי עבודה תל-אביב-יפו ב"ל (תל-אביב-יפו) 48432-06-11 שלמה שחר נ ג ד המוסד לביטוח לאומי בית דין אזורי לעבודה בתל-אביב-יפו [20.01.2013] כב' השופט שמואל טננבוים, סגן נשיא החלטה
1. מינוי מומחה יועץ רפואי פרופ' חיים צינמן, מתמנה לשמש מומחה יועץ רפואי (להלן - המומחה) לשם מתן חוות דעת רפואית בשאלות המפורטות בסעיף 4 להלן בהחלטה זו והמתייחסות לתובע.
המומחה מתבקש ליתן חוות דעתו תוך 30 יום מיום קבלת החלטה זו.
2. המסמכים הרפואיים להחלטה זו מצורפים המסמכים הרפואיים הבאים: א. תיק רפואי קופ"ח לאומית. ב. תיק רפואי מצה"ל. ג. מסמך בי"ח אסותא מיום 1.1.09.
3. העובדות א. התובע יליד שנת 1944 אזרח עובד צה"ל כנהג מוביל טנקים בבסיס התובלה משמר הנגב (לשעבר קסטינה) החל משנת 1970. ב. התובע עובד בכל יום מהשעה 07:15 בבוקר ועד השעה 16:30, ולעיתים 12 שעות נהיגה רצופות, בהתאם לצרכים כולל הפסקות אוכל ושירותים. ג. עבודתו של התובע הינה נהיגה כמוביל טנקים והובלת טנקים וכלים כבדים מן שטחי האימונים והאש השונים ובהובלות לצרכים מבצעיים. ד. הנהיגה בוצעה בכבישי הארץ וברובה היא בשטחים פתוחים לא סלולים ובדרכים משובשות. ה. במובילים נמצאים שני נהגים אשר מתחלפים בניהם במהלך שעות הנהיגה. |
|
|
ו. ביום עבודה ממוצע נוהג התובע 8 שעות ביום, כאשר בשעות שאינו נוהג הוא יושב בכיסא הנוסע שליד הנהג. ז. התחלופה בין הנהג לנוסע (הנהג השני שנה בינתיים) אינה קבוע הוהיא נעשית בהחלטה שבין הנהגים, כל נהג נוהג לפחות 8-9 שעות ביום. ח. להלן התייחסות לטיב הכיסאות שהותקנו במובילי הטנקים בהם נהג ונסע התובע. (1) כיסא המסע - המותקן ליד כיסא הנהג בקבינה. עד שנת 2003: כיסא רגיל, לא אורטופדי. 2003-2008: כיסא רגיל, לא אורטופדי. בשנת 2009: כיסא הנוסע אורטופדי.
(2) כיסא הנהג (א) עד שנת 1985 - עבד התובע הנהג סמיטריילר כאשר כסא הנהג היה כסא רגיל, ללא מנגנון ריכוך. (ב) בשנים 1985-1996 - מובילי טנסקים מסוג מאק "כיסא מכני לא אורטופדי". כיסא קשיח שניתן להזיז רק לפנים ולאחור. הוקתן בו מנגנון פרימיטיבי בתחתית הכיסא על מנת שיפסוג חלק מהקפיצות, אבל המנגנון היה לא יעיל ובדרך כלל היה נשבר. (ג) בשנים 1996-2003 - מובילי טנקים מסוג מאן - כיסא פנאומוטי עם מסילה, לא אורטופדי. כיסא שהותקנה בתחתיתו משאבה מכאנית קצת יותר משופרת לבלימת הזעזועים עם מסילה להנעת הכיסא קדימה ואחורה. (ד) בשנים 2003-2008 - מובילי טנקים וולבו - כיסא חצי הידראולי לא אורטופדי. בכיסא זה הגמישות היתה יותר גדולה, הותקנה בו משאבה הידראולית (על שמן) ולא מכאנית. (ה) בשנים 2008-2009 - מוביל טנקים מסוג מרצדס - כיסא אורטופדי. כיסא עם מנגנון הידראולי ובחלק האורטופדי הוסיפו תמיכה במשענת הגב. ט. לטענת התובע, הנסיעה במוביל כרוכה ברטט.
4. השאלות א. מהן הפגימות הרפואיות מהן סובל התובע בגבו? ב. האם קיים קשר סיבתי בין הפגימות הרפואיות לבין תנאי עבודתו של התובע המפורטים בסעיף 3 לעיל? ג. האם ניתן לומר, כי מצבו הרפואי של התובע נובע מסידרה של פגיעות זעירות כאשר כל אחת מהפגיעות ניתנת לאיתור בזמן מסויים וכאשר תוצאה של כל פגיעה זעירה, הינה בלתי הפיכה, כך שבצרופן הופיע אצל התובע נזק שהיא התופעה ממנה סובל התובע כיום (מיקרוטראומה), או שמא מדובר בהליך תחלואי מתמשך?
5. מעקב
א. ההחלטה תומצא למומחה ולצדדים. ב. לעיוני ביום 10.3.13. |
|
|
ניתנה היום, ט' שבט תשע"ג, (20 ינואר 2013), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.
|




