ת"ד (עכו) 2686-12-20 – מדינת ישראל נ' איליא ביסאן
בית משפט השלום לתעבורה בעכו |
|
ת"ד 2686-12-20 מדינת ישראל נ' ביסאן
|
29 ינואר 2025 |
|
||
לפני כבוד השופטת אסתר טפטה גרדי |
||
בעניין: |
1 מדינת ישראל באמצעות עו"ד חנא ארשיד והמתמחה האדי חשאן |
|
|
|
המאשימה |
|
נגד
|
|
|
1 איליא ביסאן באמצעות עו"ד רהיג' חטיב |
|
|
|
הנאשם |
גזר דין |
1. הנאשם הורשע בהתבסס על הודאתו בעבירות של נהיגה בקלות ראש, עקיפה בדרך לא פנויה תוך חצית קו לבן רצוף, מהירות בלתי סבירה, חבלה של ממש והתנהגות הגורמת נזק.
2. האירוע הוא מיום 9.8.20 והתרחש סמוך לשעה 20:00 עת נהג הנאשם ברכב פרטי בכביש 8721 מג'ת לאבו סנאן.
כעולה מכתב האישום, הנאשם נהג ברשלנות בכך שנסע במהירות בלתי סבירה בנסיבות ובתנאי הדרך ובהגיעו לעקומה עקף רכב אחר כשהדרך לא הייתה פנויה במרחק המאפשר עקיפה בבטחה, חצה קו הפרדה רצוף, התנגש ברכב שהגיע מולו בנתיב הנגדי, המשיך לעבר תעלה בנתיב הנגדי והתהפך. כתוצאה מהתאונה נפגעו 5 אנשים ונזקקו לטיפול רפואי. 3 מהם נחבלו חבלות של ממש - יניב ביבאר, נוסע ברכב הנאשם, רינווה ביסאן, נוסעת ברכב המעורב, ואוריאן ביסאן, בנה בן ה-9 חודשים שהיה עמה. החבלות תוארו בכתב האישום. כלי הרכב המעורבים ניזוקו.
3. תסקיר מבחן הוגש ביום 3.4.24. כעולה ממנו, הנאשם, בן 21, רווק, בן העדה הדרוזית, מתגורר עם הוריו בכפר יאנוח-ג'ת. משרת בסדיר כלוחם בחטיבת השריון. מסר כי במלחמת "חרבות ברזל" השתתף בקרבות קשים במהלכם איבד חברים קרובים ומפקדים וכתוצאה מכך חווה קשיים רגשיים ומשמעותיים והופנה לטיפול פסיכולוגי. במהלך דחיית שירותו הצבאי, נוכח פציעתו בתאונה, למד לימודי הנדסאי. קצינת המבחן עמדה על כך שהנאשם נטל אחריות מלאה על מעשיו, הביע צער וחרטה עמוקים על מעשיו, גילה תובנה לנזק שגרם וביטא אמפתיה כלפי הנפגעים. לדבריו, התאונה התרחשה ביום בו הסתיימה חובת הליווי לה נדרש כנהג חדש ולכן לא היה מנוסה דיו בנהיגה בשעות החשיכה והתקשה להפעיל שיקול דעת מותאם. ציין כי נהג ברכב של הוריו כשלצדו חבר ומיהר לחזור הביתה לפני השעה תשע בערב נוכח חובת מלווה בשעות הערב. לדבריו, במהלך הנסיעה יצא לעקיפה כחוק אך בשל היעדר נסיון בנהיגה התקשה לאמוד את המרחק הנדרש לעקיפה בטוחה והתנגש ברכב שנסע בנתיב הנגדי. תיאר כי מספר חודשים לאחר מכן שניים מחבריו נהרגו בתאונת דרכים והאירוע חידד עבורו את חומרת מעשיו והנזק שגרם לנפגעים.
קצינת המבחן התרשמה כי הנאשם צעיר ממשפחה נורמטיבית מתפקד באופן חיובי ומאוזן במסגרות חייו, מגלה מחוייבות גבוהה לערכים פרו חברתיים המתבטאת בתרומתו לביטחון המדינה ומסור לתפקידו במערך המשפחתי. הוערך כי יתכן שברקע לעבירה עמד רצון להרשים את קבוצת השווים בכישורי נהיגתו לצד בשלות רגשית נמוכה, פזיזות וקושי להפעיל שיקול דעת ראוי על רקע חוסר במיומנות נהיגה. קצינת המבחן התרשמה כי ההליך המשפטי משמש גורם מרתיע ומציב גבול, מאז ביצוע העבירה לא נרשמו לחובתו עבירות נוספות, הנאשם למד את הלקח ממעשיו וכיום מצליח להפעיל שיקול דעת בוגר ואחראי. משקלול הגורמים הוערך סיכון נמוך להישנות ביצוע עבירות תעבורה והעדר נזקקות טיפולית ולפיכך הומלץ על ענישה מרתיעה בדמות מאסר מותנה לצד פסילה וקנס.
4. הערך החברתי שנפגע מנהיגת הנאשם הוא שמירה על שלמות הגוף ועל הביטחון האישי של כל אדם (ראו רע"פ 2996/13 נייאזוב נ' מדינת ישראל).
ברע"פ 2564/12 יחיאל קרני נ' מדינת ישראל עמד בית המשפט על חשיבותה של ענישה הולמת ומרתיעה בתאונות דרכים הכוללות חבלות ופציעות.
5. המאשימה עותרת למאסר בעבודות שירות שלא יפחת משלושה חודשים או צו של"צ שלא יפחת מ-300 שעות, בציינה מחד גיסא את רשלנותו הגבוהה של הנאשם והחבלות הקשות שנגרמו לחלק מהמעורבים ומאידך גיסא את התסקיר המלמד על סיכון נמוך להישנות המעשים. לצד אלה עתרה לפסילה שלא תפחת משנתיים וענישה צופה פני עתיד, מאסר מותנה, פסילה מותנית, קנס ופיצוי לנפגעים. לשיטתה, מתחם העונש ההולם בעבירות דומות נע בין 3 חודשי מאסר לשנה ופסילה שבין שנתיים ל-6 שנים לצד מאסר מותנה, פסילה מותנית, קנס ופיצוי לנפגעים.
הסנגור עותר מנגד להסתפק בשני חודשי הפסילה שנשא הנאשם לצד ענישה מותנית וקנס. בהדגישו כי הנאשם לוחם בסדיר, נחבל בעצמו בתאונה כשיתר הנפגעים חזרו למסלול חיים תקין ולא נותרה להם נכות, ובהפנותו לתסקיר ממנו עולה כי נטל אחריות על מעשיו. עוד הוסיף וטען כי הנאשם שואף להתקדם במערכת הבטחון ושליחתו למאסר עלולה לפגוע בקידומו בצבא ובעתידו.
עיינתי בפסיקה -
6. ברעפ 8588/16 רז משה נ' מדינת ישראל (8.11.16) בנהיגה בקלות ראש וברשלנות, סטייה מנתיב וגרימת חבלה של ממש, נהיגה במהירות בלתי סבירה ונהיגה במהירות מופרזת, ברכב משא, כשהנהגת המעורבת נפגעה בגופה בפניה ובראשה, עברה מספר ניתוחים ונזקקה תקופה ארוכה לעזרה בהליכה והשתמשה בקביים, התסקיר חיובי והמבקש, קטין בעת ביצוע העבירות ונהג חדש, נטל אחריות ודאג לשלומה של הנפגעת, בגזר הדין נדון ל-6 חודשי מאסר בעבודות שירות, פסילה של 36 חודשים, פסילה מותנית, מאסר מותנה, קנס והתחייבות. נוכח רשלנות ברף הגבוה והחבלות שנגרמו קבע בית משפט קמא מתחם ענישה שנע בין 3 חודשי מאסר ל-9 חודשים ופסילה שבין 3 חודשים לשנתיים ואף למעלה מכך. בר"ע נדחתה.
7. בעפת (מרכז) 30028-12-15 גד ברכה נ' מדינת ישראל (30.1.17), נהג משאית לא שמר מרחק ופגע במשאית שלפניו וכתוצאה מכך נקטעה רגלו של הנוסע שלצדו, הומרו 5 חודשי מאסר בעבודות שירות בצו של"צ בן 400 שעות ובצו מבחן לחצי שנה, והפסילה בת 4 שנים קוצרה ל-11 חודשים ונותר על כנו מאסר מותנה למשך 10 חודשים. צוינו רשלנות ברף נמוך, חלוף הזמן, נסיבותיו האישיות החריגות של המערער והמלצתו החד משמעית של שירות המבחן להימנע ממאסר בעבודות שירות נוכח הנזק הבלתי הפיך שיגרם לו ולמשפחתו.
8. ברעפ 11917/05 סיוון צפריר נ' מדינת ישראל (26.4.06), רכב המבקש סטה ברשלנות לנתיב הנגדי, התנגש ברכב המעורב וכתוצאה מכך נחבלו המבקש ושתי נוסעות ברכבו. בתו ונהגת הרכב המעורב נחבלו חבלות של ממש, הנהגת ברכב המעורב נזקקה לפינוי במסוק מזירת התאונה. המעורבים בתאונה החלימו באופן מלא ועברו של המבקש נקי, נגזרו פסילה לשנתיים, פסילה מותנית לשנה וקנס. בר"ע נדחתה.
9. בת"ד 6469-06-15 מדינת ישראל נ' אבו דיאב (8.5.18) - הנאשם נהג באופנוע במהירות בלתי סבירה, עלה על מדרכה ופגע בהולך רגל שנגרמו לו שברים ב- 5 צלעות, קרע בטחול ודימומים באונה הקדמית, הנאשם בן 23, לחובתו 4 הרשעות, הרשלנות גבוהה והחבלות חמורות, נגזרו 45 ימי מאסר בעבודות שירות, פסילה בת 10 חודשים, מאסר מותנה ופיצויים לנפגע בסך 4,000 ₪.
10. בתד (עכו) 3503-06-15 מדינת ישראל נ' פאדי דראושה (1.7.19) בעבירות של עקיפה כשהדרך לא פנויה, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, נהיגה רשלנית וחבלה של ממש, לשלושה נפגעים נגרמו חבלות של ממש שכללו שברים בפנים, בצלעות ובירך, שניים מהם נזקקו לניתוחים, נוכח גילו הצעיר של הנאשם במועד האירוע, 20, נטילת אחריות ותסקיר חיובי, מותב זה השית עליו צו של"צ של 250 שעות, מאסר מותנה של 4 חודשים, צו מבחן לשנה, פסילה לשנתיים, פסילה מותנית, קנס והתחייבות בסך 10,000 ₪.
הפסיקה אליה הפנתה המאשימה
11. ברעפ 5193/16 אלכסנדר פריבין נ' מדינת ישראל (29.6.16), בנהיגה בקלות ראש, גרימת חבלה של ממש וגרימת תאונה בה נפגע אדם ונגרם נזק, המבקש, נהג משאית, לא שם לב להולכת רגל ופגע בה עם חזית המשאית, כתוצאה מהתאונה נקטעו שתי גפיה התחתונות, בגזר הדין נדון ל-8 חודשי מאסר, מאסר מותנה, פסילה בת 6 שנים, ופסילה מותנית לשנה. בר"ע נדחתה.
12. ברעפ 458/15 אמנון מחבוש נ' מדינת ישראל (22.1.15), בנהיגה רשלנית, סטייה מנתיב נסיעה, גרימת חבלה של ממש, אי שמירה על הימין וגרימת נזק, המבקש נהג ברכבו ברשלנות, סטה לשול הימני של הדרך והתנגש ברכב פרטי שעמד במקום וכתוצאה מכך נפגע נהג הרכב הפרטי חבלה שהצריכה קטיעת כף רגל, נקבע מתחם ענישה שנע ממאסר בעבודות שירות לשנת מאסר ופסילה שבין 3 שנים ל-8 שנים והושתו 8 חודשי מאסר, מאסר מותנה, פסילה בת 3 שנים וקנס. בערעור הופחת עונשו ל-4 חודשי מאסר נוכח עבר נקי. בר"ע נדחתה נוכח רף רשלנות גבוה וחבלות בלתי הפיכות.
13. ברע"פ 3764-05 ורד בן זויה נ' מדינת ישראל (21.4.05) בנהיגה בקלות ראש, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה וגרימת חבלה של ממש לקטין כבן 6 שחצה את מעבר החצייה עם אמו, לקטין נגרמו חבלות בלתי הפיכות בראשו וברגליו ושהה באשפוז בבית חולים לשיקום, הושתו 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר מותנה ופסילה לחמש שנים. בית המשפט העליון ציין כי במקרים של גרימת חבלות שאך כפשע ביניהן לבין גרימת מוות יש הצדקה לגזור עונש מאסר בפועל.
מרבית הפסיקה אליה הפנתה המאשימה כוללת מקרים של חבלה שהותירה נכות לכל החיים, ומכאן שאין לגזור מכך על המקרה שלפני בו לא הוכחה נכות מעין זו.
הפסיקה אליה הפנתה ההגנה
14. ת"ד 4742-02-21 מדינת ישראל נ' ח'יר (5.3.23), הנאשם, בן 24, נהג במשאית ברשלנות ובקלות ראש, סטה מנתיב נסיעתו לנתיב הנגדי, התנגש ברכב שהסתובב ופגע ברכב נוסף וכתוצאה מהתאונה נחבלו חבלה של ממש נוסע ברכב השני והנאשם שכף רגלו נקטעה חלקית. נוכח הפציעה שתלווה אותו כל חייו ונשיאת עונשו בדרך זו, השית עליו מותב זה חודשיים פסילה בניכוי פסילתו המנהלית לצד ענישה נלווית.
במקרה שלפני הנאשם נחבל בתאונה אולם אין עסקינן בחבלה של ממש או נכות לכל החיים, כך שאין לגזור מהפסיקה האמורה למקרה זה.
15. אשר לחומרת העבירות ורשלנות הנאשם, הנאשם נהג בשעת ערב במהירות בלתי סבירה בנסיבות ובתנאי הדרך ובהגיעו לעקומה עקף רכב אחר שעה שהדרך לא הייתה פנויה במרחק המאפשר עקיפה בבטחה, חצה קו הפרדה רצוף, התנגש ברכב שהגיע מולו בנתיב הנגדי, ובהמשך התהפך עם רכבו. כתוצאה מהתאונה נפגעו 5 אנשים ונזקקו לטיפול רפואי. לשלושה מהנפגעים נגרמו חבלות של ממש.
בעת האירוע הנאשם היה נהג חדש וכעולה מהתסקיר עמד לסיים את חובת הליווי בשעות הערב. בהיותו נהג חדש היה על הנאשם לנקוט בזהירות יתירה בתנאי הדרך האמורים.
בהינתן מכלול הנסיבות, מהירות בלתי סבירה בתנאי הדרך, עקיפה כשהדרך אינה פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף, היות הנאשם נהג חדש שאוחז ברישיון נהיגה אך מאותה שנה לדברי המאשימה, וגרימת תאונה בה נפגעו שלושה מעורבים חבלות של ממש, יש לקבוע כי רף הרשלנות של הנאשם באירוע גבוה.
אשר לאופי החבלות, המאשימה צרפה סיכומי אשפוז של הנפגעים שפונו לבית החולים (ט/2). התיעוד הרפואי הוא משנת 2020, ימים אחדים לאחר התאונה.
כעולה ממנו, רינווה ביסאן, בת 26, דיווחה על כאבים בצוואר, בגב התחתון ובאגן וצוין שבר כמפורט בכתב האישום. שוחררה ביום 12.8.20. בנה, אוריאן ביסאן, בן 9 חודשים, פונה לחדר הלם. לאחר התאונה נמצא חופשי בכסאו ברכב, מחוסר הכרה והתעורר בהמשך. צוין שבמיון הודגם שבר גולגולתי ושבר כמתואר בכתב האישום, שוחרר ביום 11.8.20.
ענאן ביסאן, בן 28, התלונן על כאבים בצלעות מימין, באגן ובידיים. צויינו שפשופים בידיים ורגישות.
יניב ביבאר, בן 18, צוין חתך בקרקפת ושברים כמתואר בכתב האישום והונח גבס עד מתחת למרפק. שוחרר יום לאחר התאונה.
הנאשם, בן 18, התלונן על רגישות בסרטנום, שוחרר יום לאחר התאונה.
המאשימה ציינה בטיעוניה לעונש כי בשיחה עם הנפגעת, רינווה, זו מסרה כי לאחר התאונה חוותה תקופה קשה וקושי בהריון נוכח השברים באגן והיות שבנה הפעוט שנחבל בתאונה נזקק לליווי צמוד לתקופה של כ-9 חודשים. לדבריה נוכח פציעתה לא יכלה לטפל בבנה ואחותה נאלצה לעזוב עבודתה על מנת לסייע בטיפול בו. כן תיארה קשיים בהתפתחות המוטורית של בנה וציינה שהתעורר בלילות עקב כאבים וטראומה מהתאונה. לא הוגש תיעוד רפואי התומך בכך.
המאשימה ציינה כי רינווה לא מסרה עמדה עונשית נוכח קרבתה המשפחתית לנאשם אך מסרה כי היא מתקשה לקבל את העובדה שהנאשם והוריו לא הגיעו לבקרם ולא ביקשו סליחה על הפגיעות שנגרמו בתאונה.
הסנגור טען בעניין זה כי מדובר בקרובי משפחה שנפגשים על בסיס קבוע.
במכלול הנתונים, התיעוד הרפואי המעיד על חבלות של ממש מסוג שברים שונים שנגרמו לשלושה מהמעורבים, בהעדר תיעוד רפואי עדכני בדבר מצבם של הנפגעים כיום, כשהנפגעת רינווה לא העידה לפני בעניין זה ודבריה הובאו אך באמצעות המאשימה ולא נתמכו באסמכתא רפואית, ומכאן שאין בנמצא מידע עדכני בדבר השלכת החבלות מהתאונה על תפקוד הנפגעים לאחר התאונה, אני סבורה כי יש למקם את החבלות שנגמרו לרינווה וליניב ברף הבינוני ואת החבלה שנגרמה לאוריאן ביסאן בן ה-9 חודשים שכללה שבר גולגולתי ברף הבינוני-עליון.
בהתחשב ברף הרשלנות הגבוה של הנאשם ובחומרת החבלות שנגרמו לשלושה נפגעים בתאונה, ובהעדר מידע עדכני רפואי בדבר השלכות התאונה על הנפגעים ותפקודם כיום, אני סבורה כי מתחם הענישה נע ממאסר מותנה ועד למאסר של שנה לצד פסילה שנעה בין שלושה חודשים למספר שנים, וענישה נלווית שיכולה לכלול פיצוי לנפגע.
נסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירה
16. לזכות הנאשם אזקוף את הודאתו בדיון לפני וקבלת האחריות על התאונה. הנאשם העיד בדיון ציין כי מאז התאונה ועד היום לא צבר לחובתו עבירה נוספת והפנים את הלקח. ציין כי כיום הוא לוחם וכי הוא שואף להשתלב במערכת הבטחון ומבקש להתחשב בו בשל כך.
17. הנאשם אוחז ברישיון נהיגה משנת 2020 ומלבד אירוע זה אין לחובתו הרשעה נוספת. בעת האירוע היה הנאשם נהג חדש וכעולה מהתסקיר לדבריו בעת התאונה חב חובת ליווי בשעות הערב.
18. מאז האירוע ועד היום חלפו למעלה מארבע שנים.
19. כעולה מהתיעוד הרפואי שהגישה המאשימה, כתוצאה מהתאונה נחבלו חבלה של ממש נוסע ברכב הנאשם ושני נוסעים, אם ובנה, ברכב המעורב. קבעתי כי רף החבלה של יניב ביבאר ורינווה ביסאן הוא ברף הבינוני ושל אוריאן ביסאן ברף הבינוני-גבוה.
עיון בפסיקה מלמד שיש לאבחן בין תאונות בהן נגרמו חבלות של ממש מסוג שברים ותפרים לבין תאונות בהן נגרמו חבלות המותירות נכות קשה, כגון, קטיעה, שיתוק, המלוות את הנפגע ואת משפחתו עד יומו האחרון.
בענייננו, לא הוגש תיעוד רפואי עדכני שלפיו החבלות הותירו נכות לכל החיים.
20. מתסקיר המבחן עולה כי הנאשם נטל אחריות על התאונה וביטא אמפתיה כלפי הנפגעים וקצינת המבחן התרשמה מתפקודו החיובי והמאוזן וממחוייבותו לערכים פרו חברתיים המתבטאת בשירותו הצבאי. הנאשם ציין כי השתתף במלחמת "חרבות ברזל" ובמהלך הקרבות איבד חברים קרובים וחווה כתוצאה מכך קשיים רגשיים והופנה לטיפול פסיכולוגי. להערכת קצינת המבחן ההליך המשפטי משמש גורם מרתיע ומציב גבול, הנאשם למד את הלקח ממעשיו וכיום מצליח להפעיל שיקול דעת בוגר ואחראי בהתנהלותו. בשקלול הגורמים הוערך סיכון נמוך להישנות ביצוע עבירות תעבורה בעתיד והעדר נזקקות טיפולית והומלץ על ענישה צופה פני עתיד.
21. בהינתן רף הרשלנות של הנאשם שהוא ברף העליון, חומרת החבלות שנגרמו לשלושה מתוך חמשת הנפגעים בתאונה, שניים מהם ברף הבינוני והאחד ברף הבינוני-עליון, העדר תיעוד רפואי עדכני בדבר מצב הנפגעים כיום, מתחם הענישה הנוהג ותסקיר המבחן החיובי המצביע על סיכון נמוך להישנות העבירות ועל העדר נזקקות טיפולית, ובהתחשב בגילו הצעיר של הנאשם, בן 21, ותרומתו של הנאשם למדינה בהיותו לוחם בשירות סדיר, חלוף הזמן מאז האירוע ועד היום, כשמאז התאונה לא נרשמה לחובת הנאשם עבירה נוספת, אני סבורה כי במקרה זה אין לגזור על הנאשם מאסר או רכיב של של"צ כעתירת המאשימה.
גילו הצעיר של הנאשם והיותו לוחם בשירות סדיר התורם למדינה הם בגדר שיקולים ונסיבות מיוחדות שיש להתחשב בהם בעת גזירת העונש במקרה שלפני ובעטים יש להעדיף ענישה שלא תכלול רכיב של מאסר.
בהעדר רכיבים של מאסר ושל"צ ובשים לב לרף הרשלנות ולחבלות שנגרמו למעורבים, הנאשם יפסל לתקופה משמעותית של שנתיים שתרחיקו מהכביש ותרתיעו מלשוב ולבצע עבירות דומות. לצד אלה תושת עליו ענישה צופה פני עתיד בדמות מאסר מותנה, פסילה מותנית והתחייבות משמעותיים שיזהירוהו מהצפוי לו אם ישוב ויבצע עבירות תעבורה. לצידם יוטלו קנס ופיצוי לנפגעים רינווה ואוריאן ביסאן בסך 5,000 ₪ לכל אחד. בהתחשב בתיעוד הרפואי שהוגש בעניינו של יניב ביבאר, לא מצאתי מקום לפיצויו.
22. לפיכך, אני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:
1. אני דנה את הנאשם ל-3 חודשי מאסר וזאת על תנאי למשך 3 שנים, לבל יעבור בתקופה הנ"ל עבירה של נהיגה לפי סעיף 10(א) לפקודת התעבורה, או של נהיגה בזמן פסילה או עבירה של חבלה של ממש. או נהיגה כשרישיון נהיגה פקע מעל שנתיים.
2. אני פוסלת את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של 24 חודשים בניכוי 60 ימי הפסילה המנהלית.
הנאשם יפקיד רישיונו לא יאוחר מיום 6.4.24.
לתשומת לב הנאשם חובה על עליו להפקיד את רישיון הנהיגה במזכירות בית משפט לתעבורה או להמציא תצהיר על העדר רישיון נהיגה ואם הופקד רישיון נהיגה בתיק אחר תימסר הודעה על כך למזכירות בית משפט לתעבורה.
יובהר כי אם הנאשם לא יפקיד את רישיונו במועד מחד עלול להיחשב כפסול ומאידך מניין הפסילה לא יחל בהעדר הפקדה כאמור.
3. אני פוסלת את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 8 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים לבל יעבור עבירה בה הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השניה לפקודת התעבורה.
4. אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,500 ₪. הקנס ישולם בתשלום אחד תוך 90 יום.
ניתן לשלם את הקנס באחת מהדרכים הבאות: בכרטיס אשראי - באתר המקוון של רשות האכיפה והגבייה, www.eca.gov.il , (ניתן לשלם בפריסה של עד 18 תשלומים בהסדר קרדיט), או חפש בגוגל "תשלום גביית קנסות". במוקד שירות טלפוני בשרות עצמי (מרכז גבייה) - בטלפון 35592* או בטלפון 073-2055000, או במזומן בכל סניף של בנק הדואר - בהצגת תעודת זהות בלבד (אין צורך בשוברי תשלום).
5. פיצוי לנפגעים רינווה ביסאן ואוריאן ביסאן בסך 5,000 ₪ לכל אחד.
הנאשם יפקיד במזכירות בית המשפט את סכום הפיצוי בסך 5,000 ₪, במזומן, לטובת כל אחד מהנפגעים האמורים, עד יום 1.7.25 הפיצוי לאוריאן ביסאן יועבר באמצעות אמו.
המאשימה תעביר היום למזכירות בית המשפט טופס פרטי הנפגעת רינווה ביסאן, לצורך ביצוע ההפקדה.
6. חתימה על התחייבות כספית בסך 10,000 ₪, להימנע מלבצע עבירות בהן הורשע בתיק זה, או עבירה לפי סעיף 10(א) לפקודת התעבורה או של נהיגה בפסילה למשך שנתיים מהיום.
הודעה לנוכחים הזכות לערער על גזר הדין תוך 45 יום.
ניתנה היום, כ"ט טבת תשפ"ה, 29 ינואר 2025, במעמד הצדדים.
